Besökare

tisdag 26 juli 2011

Hur jag känner mej.

Snart ska jag berätta för er om vår mysiga semester. Skriva om hur kul vi haft det med underbara vänner och familjer. Förtälja om irriterade bilfärder, föräldrar på Astrid Lindgrens värld som beter sej mer hysteriskt än jag själv och hur för mycket mat och för många glassar jag ätit.

Men inte nu. Nu ska jag inte skriva så mycket. Just ikväll laddar jag batterierna. Tankar energi av finfina vänner från Norge. Skrattar, bubblar och dricker drinkar. Jag fyller på med kraft eftersom jag på söndag blir ensam med ungar, hund och hus i veckorna tre. 3! TRE! T-R-E! TRE VECKOR alltså. I´m in shock! Hade inte tänkt mej dettta när maken fick nytt jobb.

Men vad jag försöker med nu, i dessa glada dagar, är att tränga bort den kommande ensamheten. Sluta sjåpa mej och fatta att många är ensamma under fler veckor än mina ynka tre. T-R-E! 3, alltså.

Nä, jag är inte hysterisk. Alls. Närå. Inte jag inte.

Så jag återkommer med massor av bilder från vår trip och lovar att berätta hur kul, jobbigt och underbart vi haft det.

Bjuder på en bild åtminstone. För att visa hur jag känner mej just nu;


Som en urvriden disktrasa. Vissa dagar är mer intensiva än andra. Denna dag VÄLDIGT intensiv med badande ungar och en alldeles för lång springtur i gassande sol (bajsnödig dessutom!).

Nu ni! Gin och tonic for me!

Skål!

3 kommentarer:

  1. Vilken superfin blogg du fått! Känns så mycket DU lixon... och det är väl det som är meningen förstår jag.
    Missade dig på DBV... synd... Kommer ni hem något mer i sommar?

    Och du. Dom där 3 veckorna kommer du klara galant! Säkert skitdrygt men också rätt härligt när du inser att det GÅR.

    Sköt om dig!
    kramar
    /// F

    SvaraRadera
  2. Men... bajsnödigheten gjorde väl att du sprang som en vind? :)
    Första veckan kommer att vara pest. Du kommer att vara arg och irriterad och skylla allt som händer på en frånvarande make. Andra veckan kommer att gå bättre. Lite irritation men inte lika mycket som vecka 1. Vecka tre kommer att gå som smort och när Johan kommer hem kommer du att irritera dig dig på honom... ;)

    Det går fint ska du se!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  3. Vet hur du känner dej.. Min sambo var borta förr jämt med sitt jobb men då hade vi bara 1 barn.. Nu vette tusan om jag hade pallat att vara själv så mycket!
    Drick nu ikväll o bara njut. Bli lite för full o tyck synd om dej själv;)
    Kram K

    SvaraRadera