Besökare

måndag 29 augusti 2011

"Problem"

Nej!!! Det är inte okej att någon säger att någon tog det lugnt och sprang 5 km där varje km sprangs på 5 minuter blankt. Särskilt inte när jag skulle köra intervall idag och insåg att det fanimej var omöjligt att springa snabbare än 4.30 min/km. Och då fick jag ändå gå en stund efter varje 400 meter. Och när någon säger att någon "tog det lugnt" vill jag trycka mej tillbaka till den kvällen i somras och ge någon en smäll. Trots att jag bara känt honom en kort stund.

Och tro mej, jag försöker vara resonabel och tänka att alla är vi bra på något. Men när jag fattar att jag inte kan springa nämnvärt snabbare än någon som "tar det lugnt", finner jag det svårt att vara just resonabel.

Jättesvårt!

Rent träningsmässigt är jag i en svacka. Tydligen.

Vänskapsmässigt är jag lite ledsen. För nu åker hon igen. Karin. Till Dubai. Och kommer inte hem på länge. Lite dåligt, kan jag tycka. Nu när jag behöver pepp med mitt allvarliga träningsproblem!

Tröttsamt, det här med I-landsproblem. Jag får helt enkelt sluta tramsa and get real!



But still, någon är väldigt irriterande med sina "lugna" 5 km.

1 kommentar:

  1. Vad tror du jag tycker då, som bor ihop med honom? ;) Jag är också i en svacka. Enda stället det går fort att springa är nedför Lia-backen. Där går det 4.45. Inte en hundradel snabbare. Men oftast väldigt mycket långsammare.

    Med andra ord: pay no attention to the coach. I don't. :)

    SvaraRadera