Besökare

söndag 14 augusti 2011

Sommarkrönika 2011.

Nämen, det är ju inte klokt! Att min långa semester är slut. Jag kan verkligen inte fatta det?!? Hur ska jag lyckas med konststycket och ta mej själv till jobbet och innan det, barnen till dagis? Nä, det känns pretty omöjligt.

Jag tänker blunda för sanningen i ytterligare några timmar. Låtsas som att jag inte har en endaste liten sketen tid att passa.

Sommaren, den sommaren... The summer of 2011. Den bästa på mycket länge.

Den gick ut starkt med att erbjuda något väldigt svårslaget;


Fantastic!!! Omöjligt att det inte skulle vara det med tanke på alla inblandade. Jag njöt med finaste brudarna. Anna och Laila.


Svårslaget as it may seem, sommaren fortsatte lika fantastiskt med kompishäng, god mat och dryck.


Efter denna sommaren har vi verkligen blivit påminda om vilka FINAFINA vänner vi har!

Många grillkvällar tillsammans med dem, har det blivit. Vänner långt ifrån. Vänner nära. Vänner precis bredvid.


Vinkvällar för mej i stan,


med just vänner. Här med Pia och Rosie.


Inbjudna till fester, har vi blivit. Denna sommar var 50-talet en höjdare!


Jag vet att många tycker att denna sommar inte levererat vädermässigt. Jag håller inte med. Jag tycker att vi haft den soligaste sommaren på länge. Som vi har badat!


ALLA har badat (förbjöds dock att lägga ut bild på maken)!


Vi har varit ute. Hela tiden! Så mycket spring i benen.


Hos oss ALLA! Denna sommar har jag lagt många mil bakom mej. Oavsett väder!


Och gått från slapp,


till fast,


till fastare!


Vi har ätit miljoner glassar,


klippt gräset trettio gånger i veckan,


både hemma och hos mormor och morfar.


Sommarens bästa barnvakt inhandlades och användes flitigt.


Det busades med kusiner,


och vänner.


Sommarens flopp, definitivt midsommar. Regn och knotten from hell!


Men inget har kunnat påverkat vårt glada humör denna sommar.


Eller jo, nu ljög jag. Johans tvåveckorstrip var kanske inte mitt roligaste. Men förmodligen hans :)

Jag är så glad för denna sommar. Den har varit fantastisk på alla sätt och vis. Vi har träffat våra familjer och vänner. Vi har åkt på små utflykter, bott på hotell, ätit så mycket gott, druckit (a lot!) lika gott, skrattat, myst och bara hängt omkring.

Nu drar vardagen igång. Hösten närmar sej. Jag tänker att den ska bli mysig. Fylld med friska springturer och mysiga kvällar i soffan med tända ljus.

Maken har nytt jobb och det känns spännande. Barnen ska gå på dagis. Vi ska få en katt. Kanske bygga färdigt vårt badrum på övervåningen.

Men mest av allt ska jag njuta av att jag är del av denna familj! Jag är så tacksam för ALLA i min närhet. Familj, vänner, bloggvänner! Utan er vore jag ingenting!

Glad sensommar önskar jag er alla! Med hopp om ytterligare några myskvällar på altanen :)


Till sist vill jag skicka pussar och kramar till Anna! Som fixat så att jag kan dokumentera vår höst på denna fina blogg. Anna - you truly are the best!

4 kommentarer:

  1. Åhhh va kul med en sommarkrönika! Underbar bilder!
    Alltså du menar att du har blivit så smal genom att ha börjat att speinga! Såå jävla grymt bra jobbat! Åh sååå snygg!
    Nu jäklar ska min mage oxå bort!!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Jävligt cool är jag också... Hahaha!
    Stor kram till er allihop!

    SvaraRadera
  3. Mailar lite bilder till dig om en strax... Anna har lekt lite i Photoshop :)

    SvaraRadera