Besökare

lördag 22 oktober 2011

Snabbare.

Det här med springning. Jag måste faktiskt skriva om det. Igen.

För jag undrar om det finns någon därute med springkunskaper. Jag måste få vetskap om hur i helaste faen man tränar upp farten?!?! För det är något fel med min. Springer jag 3 km eller 6 km eller 7 km eller 5 km eller 5 meter, så är går det lika fort. Eller may I say långsamt.

Det är mycket irriterande. Mycket!

Eller så lägger jag ner det här springeriet. Börjar med någon annan sport. Säg schack.

Min fråga, alltså -  hur tränar jag upp farten? Utan att drabbas av akuta bröstsmärtor!

Anyone?

Fint stretchsällskap efter dagens springtur.

1 kommentar:

  1. It´s ll about intervaller! Och variation. Vilket är ungefär samma sak. :-) Spring fort som f-n 3 min och sen jobba 3 min och varva hela din runda. Kör varannan gång intervall och varannan gång samma tempo hela rundan. Du blir snabbare. Till slut.

    SvaraRadera