Besökare

fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan.

Dan före dopparedan, people! Kan ni fatta?!?

Orimligt, att tiden går lika fort som klyschan förtäljer.

Oh, well.

Vi har det gott, så här innan tomten å alla kommer. Barnen sover sött i sina sängar, maken är friskare och jag har både bakat saffranskorpor och chokladpraliner. Chokladpralinerna, vill jag tillägga, är påhittade av mej själv och det ska bli mycket spännande att smaka dem imorrn. Djärvt av mej att göra något jag inte har en aning om hur det kommer att smaka. Risky! Särskilt så här inför jul.

Jag och Lennon fixade det sista idag. Men vi blev så trötta efter EN butik, att vi var tvungna att fika "lite".


Precis när vi satt oss ner, fick jag ett mms av min make. Insåg med glädje att jag valt rätt unge för dagen. Med Vince och pärlorna, vill man sällan hänga :)


Dessutom städade maken ur vår stora vas (där inga blommor finns) och hittade några saker...


Å där satt jag med Lennon, på ett fik och hade underbara diskussioner :)

Det här med tävlingarna, här hemma. Ni vet, det jag berättat om tidigare. Idag tog 4-åringen sin tävlingsinstikt till oanade höjder. Han spelade sitt snigelspel. SJÄLV. ENSAM. INGEN MOTSPELARE. Och började gasta av ilska över att han förlorade. Jag undrade förstås hur DET gick till. Han spelade ju inte mot någon. Han tittade då på mej, som vore jag född igår, och utbrast argt: "Men jag är ju den gula och nu vinner den blåa!!!"


Guuuuud! Kids...

Jag och lillebrorsan, fattade inte spelet storebrorsan förlorade mot sej själv. Tyckte att det var mysigare att pussas och kramas <3



KÄRA LÄSARE!

Önskar er den finaste jul ni kan tänka er!!!

Massor av kramar och kärlek till er <3

2 kommentarer:

  1. Hi hi underbart att slippa plocka upp alla pärlorna:)
    God jul sötaste Kicki!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ha ha rolig jobb för maken... :) antar att det kom lite mindre fina ord.
    God Jul på er med, ta hand om varandra.
    Kram

    SvaraRadera