Besökare

söndag 12 februari 2012

Helt ointressant.

Jag är ledsen, hörrni. Ledsen att jag inte heller i detta inlägg kan uttrycka tankar i ord. Det blir alltså ännu en intetsägande text.

Men efter onsdag kanske det har lossnat. Då faller en tung börda från mina axlar.

Just nu sitter jag i soffan. Borde plugga (inför onsdag) alternativt städa. But instead tönt-tävlar jag mot Johan i Så ska det låta, samtidigt som jag bloggar. Det är så dåligt av mej att jag vill smälla till mej själv och skrika nåt i stil med "plugga då, din tönt!!!". Moget och coolt uttryckt, alltså.

Sedan sista inlägget (för 30 år sedan) har jag:

Fått ett sjukt, sjukt, sjukt sug efter ALL skitmat som tänkas kan. Bland annat pannkakor med massor av socker. Helst en sen kväll. Hälsosamt. Och väldans sexigt ätet...


Träffat påhälsande Dubai-vänner för pizza och bubbel (blandningen?!?!?!), skratt och kramar.


Pluggat med härliga och smarta kollegor samt bjudit desamma på mina matrester.


Dom verkade nöjda och tog receptet. Och nu har jag glömt vad det var jag bjöd på...?

Mentalt tränat med Fogdö och Plate. Därmed lärt mej hur jag BÖR tänka och insett att, jösses in the himmel, vilken lång väg jag har att vandra. Särskilt som jag verkar fastnat för ordet "orimligt" i de flesta sammanhang. Exempel på sådana sammanhang:

- När jag glömt att ta med vattenglaset till sängen om kvällarna och tycker att det är ORMILIGT att gå tre millimeter till köket för att hämta det.

- När jag måste skrapa rutan på bilen för att det är 40 minusgrader ute. Överdrivna grader men orimligt, som sagt.

- När jag måste dammsuga matt(jäveln) tre ggr i sekunden för att hunden fäller.

- När jag ska lära mej saker som jag redan innan bestämt mej för att jag har svårt för att lära mej.

- När maken (den lilla råttan) ständigt vinner i det orimligaste spelet ever - Wordjävlafeud.

Jag har mellan arbete, plugg och träning hängt på tok för lite med mina grabbar. Men efter onsdag, som sagt. Idag plaskade vi iallafall runt med kusinerna på badhuset.

Glass också, såklart.


Och tittut med storkusinen.


Igår avslutade jag kvällen med en väldans fin granne. Babbel och bubbel. Popcorn och nötter. Melodifestivalen och Gladiatorerna.


Jag har det fint. Mycket, mycket fint. I mitt liv.

Och det kommer gå asabra på onsdag! Superallmänbildad, as I am (öööhh...).

Ha en fantastisk vecka, kära ni! Och skänk mej smarta tankar på onsdag.


5 kommentarer:

  1. Det kommer att gå bra på onsdag!!! Klarade jag det så kommer du att klara det!
    En kram full av rimlighet
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Älskade vän! Det kommer gå superbra på onsdag och visst ser du sexig ut när du äter pannkakor:) Den största kramen kommer här!

    SvaraRadera
  3. Hi hi du är supersnygg när du käkar pannkaka!;)
    Lycka till på onsdag!!!!
    Kram i massor K

    SvaraRadera
  4. Ha en bra vecka, tänker på dig på onsdag!!!!!!!!!!!!!

    Superbra blogg!!!!!!!1

    Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  5. Visst kommer det gå galant imorgon! Tro på dig själv och du fixar det. Kram Jenny

    SvaraRadera