Besökare

måndag 6 februari 2012

Mat.

Jag har inte bloggat på ett tag. Det finns många orsaker till det.

Såsom att jag har fullt upp med att bli arg på maken som utklassar mej i wordfeud (varför har jag ens signat upp?!?!). Nu kanske inte det är huvudorsaken till min avhållsamhet till bloggen, but still, det är den mest upprörande.

En mer seriös orsak till uppehållet är mina tankar. Återkommer till dom i ett senare inlägg. För den som orkar. Jag bör kanske varna känsliga läsare.

Annars är det ju fullt upp. Vilken småbarnsmamma har inte det? Det är nu jag skulle vilja skriva att det är fullt upp med resor, ombyggnader (som andra gör åt oss förstås), sex och samlevnad. Men med tanke på att de flesta av er som läser också äger hus, uppfostrar barn och försöker klämma in ett litet samlag däremellan, anar jag att jag inte lurar någon. Det är fullt upp, helt enkelt. Med sådant som det alltid är fullt upp med. Ni vet, matlagning, städning... Äh, ni vet.

Kanske man skulle skaffa en till...? För visst ser jag bra ut som mamma till tre grabbar?


Philip verka åtminstone trivas i mitt knä.

Men för att undvika en flyende make - nej, jag ser själv hur uselt jag skulle funka ;)

Fast han är bra söt, ungen <3


Nä, hörrni. Anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att ge er ett mat-tips. Jag är så nöjd med dagens lunch att jag måste får bekräftelse utifrån (dålig självkänsla, kallas det).

Fiskburgare.


För er som undviker alltför mycket kolhydrater - salladsblad blir supergoda hamburgerbröd!


Mixa (matberedare eller mixerstav) någon vit fisk (jag använde torsk) ca 400 g med lök, persilja, örtkrydda, lite citronsaft, salt, peppar, en skvätt grädde, ett ägg samt ett par matskedar osötat ströbröd. Forma till burgare och stek på ganska hög värme. Servera med ris, ärtor och broccoligratäng. Den sistnämnda gör jag så här:

Koka broccolin (färsk eller fryst) i någon minut. Lägg sedan i smörad ugnsfast form. Salta peppra. Blanda creme bonjour vitlöksost med cremefraiche samt salt och peppar. Lägg som ett täcke över broccolin. Strö över parmesanost. In i ugnen på 200 grader i ca 15-20 min.

Vi hörs snart igen. När tankarna är lite klarare. Tänker att det är en bra idé att ni som läser förstår. Tänker jag rätt då?!?

Kram!



3 kommentarer:

  1. Bra tips! Påminner mig om när jag gjorde fisknuggets med curry i ströbrödet (som dina, fast man vände dom i ströbrödet). " Mm, gott" sa sonen, "smakar nästan ingenting, mamma".

    SvaraRadera
  2. Jag älskar din Blogg Christin!! Jag skulle oxå vilja blogga, men vet inte hur mycket man skall blotta sig!!!

    Kram
    Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Klart du ska ha en till ;-)

    SvaraRadera