Besökare

torsdag 15 mars 2012

Tomt.

Helt utan barn. Tomt, tyst och lite tråkigt.

Ingen 2-åring som gör konstiga saker


Ingen 4-åring som pussas.


Ingen bebis att snosa på i soffan med mitt feta hår och allvarliga min.


Istället en stor hund, som fäller ett hav av päls, att pussa på


och känna sej tryggare än någonsin med.

Obehöriga äga ej tillträde.
(bild mest för att vissa (ulli, rosie) ska himla med ögonen.


Så i helgen, medan grabbarna är hos mormor och morfar, spenderar jag min tid på jobbet eller hemma. I hemmet med en dammsugare alternativt dammvippa i handen. Några långpromenader och springturer också förstås.

Men mest ska jag sova. Utan att bli väckt av någon klockan 02.30 piiip. Och med någon menar jag inte min man.

Men just, ja! Jag har ju shoppat, ju. Och tagit en larvig bild med tillgjord min i provhytten. Iallfall nöjd med mitt köp. Kanske en halv storlek för stora. Men det skulle jag aldrig erkänna. Särskilt inte för vissa.


Eller skulle jag ha valt rosa...?

Tänkte sova nu. Sova, alltså. Med betoning på SOVA.

Zzzzzzzz.....







6 kommentarer:

  1. Nä, ta de oranga byxorna! Det tycker jag iaf. :) Lite färg i vardagen gör det roligare.
    Ha en bra helg, trots att dina barn är hos dina föräldrar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nämen usch! Du vill verkligen inte att jag ska komma på besök:) Jag kommer drömma mardrömmar om den där hunden nu..
    Snygga jeans förresten, och jag behöver inte säga vad jag tänker:) Älskar dig vännen!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin gosinos, gillar att han trycker vid dörren. Det betyder att han trivs och vill vara med då det händer. Gillar också att han får tvångspussar- det är så han ska tas....... pUSSS

    SvaraRadera
  4. Shoppat själv? Meh vi då? ;) men visste du kunde själv. Jätteformat, även om de kunnat vara lite mindre ;)
    Love!!!! Och hoppas du njuter/njutit av helgen!

    SvaraRadera
  5. Rocktjejen: Jag behöll dem! Kram!

    Rosie: Han är så goooo! Du kan få en puss av ´an ;) Puuuuussss!!

    Pia: Sorry! Saknade er och undrade förvirrat vad faen jag gjorde :) Love å puss!

    SvaraRadera
  6. Jätteformat?!! Jäkla iPhone. Skulle stå jättesnygga- inget annat. Love !!!

    SvaraRadera