Besökare

söndag 13 maj 2012

Helg slut.

Fotbollslekis för vår stora idag. Så spelar dom match. Tre mot tre. Å min nya idol är genast deras fotbollstränare. För gud, hans tålamod. Som en ängels.

Min sons lag spelade inte med varandra utan mot varandra. När dom väl hade bollen alltså, vilket inte var särskilt ofta förekommande. Två tjejer i andra laget hittade en bebismask som de ville ta hand om och visa både sitt lag och motsåndarlaget samt sina mammor. Annars var det också roligt att brottas, jaga varandra och vinka till mamma och pappa. Tränaren var helt fantastisk! Tappade inte tålamodet en endaste liten gång. Hjälpte dessutom till med maskens sovplats. Guuud, jag hade fått en hjärtattack på stört.

Jag fick anstränga mej för att inte styra upp och ba, kom igen nurå alla 5-åringar! Läs spelet!!!

(jag skämtar!)

(typ)

Och nu måste jag tydligen klippa honom också. Så att han ser bollen. Finaste fotbollskillen, ever!


Den lilla var lite arg. Han ville ju också spela fotboll. Och inte fick han plocka bort konerna som visade vart spelplanen slutade heller. Orättvist!

Härom natten var han också arg. Gastade som en galning klockan 04 någonting. Ville ha sina "domma". Sina "domma" som han har när han klipper gräset.

Så han fick sina "domma". Och sov som en gris resten av natten.


And I couldn´t care less vad han har på sej om nätterna. Bara han sover!!!

Igår drog min make upp maskrosor från vår gräsmatta. Jag hatar maskrosor. HATAR DOM! Därför satt jag och tittade på när han slet upp dom. Jag var så upprörd att jag bara kunde sitta å vara arg. Ni fattar inte hur många dom är! Till sist bjöd jag till i några minuter. Hämtade varsitt glas öl. Det var jag värd efter all ilska. Johan fick också en ;)


Han må vara söt, ungen. Men jag lovar, det var svårt att säga tack och låtsas som att jag menade det.


Annars har vi haft finbesök. Cissi, Hugo och Stina. Det var mysigt, tyckte jag.


Häng med härliga tjejer för mej på lördagskvällen och häng med fina grabbar för mina pojkar hela helgen.

Så rara, så rara.


Kalas sen. Och det var kul. För barnen. Inte för mamman!

Jag bor nämligen i ett område som har irriterande många tårtbakande mammor. Duktiga sådana. Sådana som ger en prestationsångest med sina kreationer.

Sandra, inget undantag. Kolla, liksom!


Jag är sjukt imponerad! Hade hon inte bjudit mej på bubbel igår, hade jag inte gillat henne. Alls, faktiskt ;)

Alltså, pressen! Hur ska jag toppa det här i september på Lennons kalas?

(jag skämtar!)

(inte)

Önskar er så en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar