Besökare

måndag 14 maj 2012

Sjuk måndag.

Lille Vince är sjuk. Därmed är han och jag är hemma och myser.

Med andra ord - han sover,


och jag äter glass.


Man är simpel. Gottar sej så att man slipper dela med sej till sitt barn. Och som vanligt, man som i jag.

Vi behövde lite luft och tog en promenad med hunden. Då är det klart att man måste ta med sej bankdosan, två legodäck och en legogubbe. Det måste man ju förstå. Viktiga saker att ha med sej på en promenad.

Cute little weirdo!


Jag skulle laga lunch och eftersom storebror inte var hemma, lagade jag lax. Jag och Vince älskar det. Johan och Lennon tycker precis tvärtom. Jag blev bjuden på en supergod laxgryta i helgen men glömde ta receptet. Så jag var lite kreativ.

And voila!


Verkligen gott! Det tyckte både friska och sjuka.


Dessutom enkelt.

Bryn laxbitar och purjolök. Salta och peppra med citronpeppar. Häll över grädde och en klick dijonsenap. Sedan i med lite dill och gräslök. Låt puttra. And done!

Nä, kanske man skulle göra lite nytta. Städa badrummet eller nåt. Man som i not me. Lägger mej bredvid sjuklingen istället.

Det sa dom alltid på BVC när mina ungar var bebisar. Passa på att sova när din bebis sover. Och eftersom Vince fortfarande är min bebis, så tänker jag att jag följer de kloka barnsköterskornas råd.

Jag passar på.


2 kommentarer:

  1. Ha ha jag skrattr så gott åt ditt inlägg under;-) Du är ju bara sååå bra o borde skriva en krönika i typ aftonbladet! Jag ska tipsa en reporter;-)

    Stackrs lilla sjuklingen.. Hoppas att han snart kryar på sig!
    Tack för receptet! De skajag prova någon gång!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ha ha jag har också legat i soffan och gjort nada alla Opheias sjukdagar, för hon ville att jag skulle vara nära och då måste ju hon få bestämma för hon är ju ändå sjuk ;)

    Här älskar också lilla lax men inte stora...märkligt det där med smakerna...

    KRAM

    SvaraRadera