Besökare

torsdag 28 juni 2012

I tidningen.

Jag väntar med spänning på att någon modefotograf snart ska ringa och erbjuda mej jobb som modell. Jag tänker mej typ Ellos-katalogen eller HM-katalogen eller varför inte, Vouge.

I´m a natural! Det ser ju alla! Jag liksom har det i mej. Bilden blev verkligen bra!


Herrejössesgud! Jag skrev i förra inlägget att jag såg hiskelig ut. Men det här! Det här är beyond allt!

Jag funderar nu på att ringa NA och be dem länka till min blogg så att alla får se hur jag verkligen ser ut.

Det här är min arga look, på riktigt.


Jag tog bara om bilden trettio gånger. Men på rille, som ovan ser jag ut. Egentligen.

Hoppas jag...

Och för er normala som skiter i hur jag ser ut och undrar det viktigaste - vad har hänt och var jag kan läsa om det kan gå in här: na.se

Jag är fortfarande arg. Lite snyggare arg än i tidningen, förstås (som om nån brydde sej). But still, arg. Det handlar om mina barn och då blir jag arg när något känns fel, dåligt och oroande.

Jag önskar att jag kunde säga att jag blir som en lejonmamma. Kämpar för mina barn som en lejonhona. Det låter så coolt och häftigt. Lejonmamman i mej vaknar. Vacker, kraftfull och dödligt farlig.

But who am I kiddin´ liksom?

Jag känner mej mer som en äcklig liten mygga. A pain in the ass. Lejonhonans raka motsats - ovacker, svag och harmlös. Kul för mej. Myggmamman i mej vaknar...

Men hur liten och betydelselös jag än må vara så kan jag göra skillnad! För ni har väl hört ordspråket:

"Om du inte tror att små saker har betydelse, lås in dig i ett mörkt litet rum med en mygga"

Kampen går vidare. Myggor är sega jävlar, som bekant. Jag fortsätter surra irriterat. Än är inte sista ordet sagt.

Och för er som ställer den naturligaste frågan efter ett sådant här inlägg - är jag verkligen så ytlig att jag bryr mej om en bild i tidningen?!?! Så är svaret, ja! Jag är ytlig.

Jag gillar yta. Gillar när något eller någon ser bra ut. Det är ju därför jag är gift med Johan! Har inget med hans personlighet att göra alls (obs! ironi).

Men det var inte det detta inlägg handlar om. Yta eller inte. Känner att det kan vara ett senare inlägg.

And for the record, det är inte så att jag tycker jag är asasnygg i vanliga fall. Men liiiiite snyggare än i tidningen. Som sagt. Eller snarare, som tjatat.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar