Besökare

söndag 3 juni 2012

Om helgen.

Härlig sommarhelg vid vattnet. Massor av sol och ljumma vindar,


känns jävligt avlägset när man måste dra på sej mössan på springturen.


Tur att helgen har förgyllts av goda vänner med fina ungar. Vince verkade villa byta föräldrar...


Glad Signe tittade snällt in i kameran.


Storasyster Alma och storebror Lennon var mindre roade av mitt "gör si, gör så, säg cheese". Men för att få tyst på mej ställde de upp till sist, med stela leenden.


Jag och Vince myste med en väldans lättroad bebis, lilla Hedvig. Och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min morgonlook.


Vince och jag ville pussas. Hedvig verkade inte misstycka.


Idag firade vi en cool 5-åring med konstiga paket. Jag kommer aldrig att fatta leksakerna ungar leker med nowadays. Och ja, jag ÄR gammal som gatan.

Sång och tända ljus för kusin Axel.


Så gott fika att man gick upp tre kilo bara av att titta på det.


Vince var i paradiset. Kusinernas storkusin, Albin


OCH Alma som lekkamrater. High five!


Nu är det tyst här hemma igen. Eller tyst och tyst. Barnen har ju inte somnat än, men snart är det tyst. Inga gäster är kvar. Alla har dom åkt hem till sitt.

Jag fick lite ont i magen när jag tänkte på att Malin och Maj är hemma i (dumma) Norrland igen. Efter sej lämnade de söta blommor. Fint och ledsamt på samma gång...


Och det var det djupaste jag orkade med idag.

Nu tänker jag lägga barnen och sedan mej själv. Jag ska krypa ner och titta på en film, sen somna på Johans arm (nej, det ska jag inte för det är så jäkla obekvämt, men det låter kärleksfullt och mysigt).

Skulle förbereda sängen mysigt. Ett nytt typ av plock. Sängplock. Never ending story, plocket...


Så jag kryper ner med riddarsvärdet och önskar er en god natt.

Och en fin vecka, såklart!

2 kommentarer:

  1. Hihi...myspys ändå! Jag fick en chock när jag såg första bilden, jag ba: wtf??? å drog en lättnadens suck när jag förstod att du bara skämta;-). Så stor i sinnet är jag, kan inte önska andra varmt och gott när jag inte är med hihi...TRÅKTRÅKTRÅK att jag inte bor närmre utan i DUMMA norrland. Jaja...så är det. Men vi ses förhoppningsvis snart igen. PUSSSSSS (å finfint med blommorna)

    SvaraRadera
  2. Takk for oss;))) Det var kjempekoselig for store og små, håper det ikke blir altfor lenge til neste gang og at vi da får sooool ;)
    Ha en herlig sommer!
    Stor klem fra oss 5 fra Nårje ;)

    SvaraRadera