Besökare

onsdag 15 augusti 2012

Inte så hipp.

Åh, jag älskar att gå till min frisör! Jag var där idag. Tyvärr var hon sjuk, men hennes coola kollega tog väl hand om mej. Gud, det är så coolt där inne. Starka färger och mycket 50-tal. Röda läppar å sådär. I love!

Så härligt att bara få sitta ner (med folie i håret) och läsa en massa skit.


Dricka en kopp te och äta en liten kaka. Äcklig kaka visserligen men det spelar ingen roll för det är lyxigt.


Alltid när jag sitter där i stolen och min frissa frågar hur jag vill klippa mej, börjar jag fantisera om galna och coola frisyrer. Tänker att jag vill förnya mej. Kanske starta en trend eller nåt.

"Topparna räcker."

Piper jag till sist. Not much of a trendsättare, alltså.

Men hur jag någonsin kan tro att jag skulle vara det är ett litet skämt i sej.

"Klipp gärna luggen."

Sa jag till frissan som aldrig klippt mej förut. Men inte trodde jag att jag skulle specificera längd. Hon såg väl hur jag såg ut då jag kom in.

Så här.


Och med "klipp gärna topparna" så menar jag förstås "klipp gärna topparna". Inte hela pannluggen!


Men det lär ju växa ut. Och sätter jag på mej 50-talskläder och rött läppstift så blir jag nog hipp. Med betoning på nog, då.

Å andra sidan har jag aldrig varit hipp, så vad spelar det för roll egentligen?

Men skit i det!

Hörrni, den här tiden. Vad fort den går. Det är synd, tycker jag. Inte att tiden går fort i sej för det är kul, man vill ju framåt, liksom. Men det här med att tiden gör saker med mitt ansikte. Addar rynkor och tar bort den där lystern i huden. Gör mej äldre. Det är inte så kul.

Idag blev jag varse.

Jag rensade nämligen min jobbdator och hittade en bild på mej. Den är tagen sommaren 2006.


"Vad oskyldig du såg ut på den tiden."

Sa en fin men kanske lite väl ärlig vän.

Jag tittar på bilden. Och ja, hon kanske har rätt. Ser jag inte lite oskyldig ut? Lite käck och pretto. Typ, det fixa´la ja! Eller jajjemensan, det blir jättebraaaa!

Gud, så jobbig jag ser ut!

Fast ung.

So to sum up. I looked young and I was having fun.

Numera bråkar jag mest med kommunen om förskolan. Uppfostrar ungar och smörjer fötterna om kvällen.

Oh, dear!

5 kommentarer:

  1. Du är såååå vacker Kicki om du bara visste!!!
    Och du är såååå bäst och sååå rolig! Tack för att du delar ditt liv till oss!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. HAha, du är underbar. Och åren har gjort dig sjukt gott. Vem fn vill vara en käck babystjärt hela livet?? Karaktär har du - det måste väl ändå vara galet hippt??

    SvaraRadera
  3. So to sum up :-). Jag tyckte nog att hon skulle fått ta ännu mer på luggen. Det hade du passat i. Du törs vara ännu mer vågad:-). Hur som helst, det blev mkt bra!! Gillar det blonda. Ang bilden tänker jag att det är rysligt vad snabbt modet förändras fastän 2006 känns nyss ju...och att du är mkt coolare nu. Puss

    SvaraRadera
  4. Jag vet att du gillar min ärlighet:) och ja det är som Malin skrev som jag egentligen menade och ville säga, att du ser mycket coolare ut i dag, men jag fick liksom inte fram orden.... Du är supersnygg i allt kära vän! Puss!

    SvaraRadera
  5. Hej Frun.
    Du blev jättefin. Måste vara bra frisör.
    Jag har också varit och klippt mig, idag. På ett billigt ställe utan höj- och sänkbara stolar. Och definitivt utan kakor och spejsade väggar. Fick klippt en slinga som skulle föreställa lugg. Den hänger för vänsterögat hela tiden och jag blir tokig.

    SvaraRadera