Besökare

onsdag 1 augusti 2012

Sjuk?

Nämen, orken. Den är borta. Som det känns, väldigt långt borta.

Jag skulle springa idag. Inget konstigt med det, jag har varit duktig denna sommar. Hållit i och ränt runt en massa kilometer i veckan.

Men idag. Idag...

Ja, alltså jag vet inte. Men idag tog det stopp. Jag kände det redan innan jag gav mej iväg. Varenda steg gjorde ont. Överallt. Till och med i händerna?!?!

Så efter 2 km gav jag upp. Gick med långsamma steg tillbaka hem.

Sen blev jag hungrigare än jag varit på mycket, mycket länge. Vräkte i mej två portioner korvstroganoff och makaroner. Alltså, vräkte i mej!

Å jag är inte gravid.

Det blev en kväll utan den där härliga känslan av en massa kilometer i benen. Jag ville därför inte sätta mej i soffan och ickekänna löpningen, så jag tänkte ut något riktigt tråkigt att göra.

Jag sanerade badrummet. I träningskläder. S A N E R A D E! Varenda vägg, hylla och låda är nu fläck/damm/äckelfria.

Men ack så tråkigt jag hade. And the svettlukt på det. En misslyckad kväll, helt enkelt.


Men imorrn får vi finbesök och då blir jag pigg och glad igen. Och vad härligt det är att välkomna vänner till ett rent hem!

Jösses, vilka intetsägande dagar man har ibland.

Sannerligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar