Besökare

onsdag 22 augusti 2012

Vardag på riktigt.

Klockan sex går jag upp. Springer eller går med hunden. Sen åker jag till jobbet. Johan lämnar ungarna. Vi jobbar. Sen hämtar jag barnen. Johan kommer hem klockan tio på kvällen.

Klockan 22.15 ligger vi i sängen. Där skriver vi matsedel samt inköpslista inför storhandling.

Ett förspel jag inte rekommenderar.

Annars...

Ja, there goes my organiska salladsodling.


Men när barnen inte ser så goes the snigel. Med betoning på när barnen inte ser!


Men solrosorna,


å värmen,


and the hallon,


å ungen som diggar Bon Jovi like crazy bak i bilen,


gör att vardagen ändå känns rätt så härlig.

Trots att jag och maken knappt ses och att sängaktiviteterna ibland kanske är av mindre passionerad art än vad som önskas.

Jag är förvånad själv, faktiskt. Att jag ba, det är vardag and all is well.

Men vi har ju valt det här livet och faktum är att jag är tacksam för mycket. Och tacksamhet är en dygd.

Och jag är asadryg nu.

Så gonatt!





1 kommentar:

  1. OCH att ni ska till USA om 12 veckor...kan ha med saken att göra;-). Det är liksom ingen idé att jobba upp nån vardgsångest när ni snart ska iväg! Låster hursomhelst härligt att ni njuter för trots allt är det ju vardag 90% av tiden så man får väl likom deal with it. PUSS till alla bästa Agnemyrs

    SvaraRadera