Besökare

söndag 16 september 2012

Söndag.

Helg slut.

Och nu sitter vi här i soffan med katt i knä och värmande ljus på bord. Romantiken flödar.

Jag: "Vem tar Geisha imorrn bitti, då?"

Johan: "Det spelar ingen roll."

Jag: "Okej, jag gör´t."

Johan: "Då tar jag henne på tisdag."

Jag: "Mmmmm... Vad händer i veckan, nudå?"

Johan: "Ringa rörmokare, badrumskille, försäkringsbolag, hämta pass, snacka med syrran om barnvakt..."

Jag: "Mmmmm... När ska vi handla, då?"

Johan: "Jag jobbar kväll onsdag och torsdag."

Jag: "Okej..."

Och nu är vi så upphetsade att vi snart sliter av varandra kläderna.

Det där sista var en lögn. Men det fattade ni, ju.

Jag plockar det sista som ligger å skräpar på golvet. Tar upp en tamp och ska precis kasta den när Lennon skriker, neeeeeeej det är mitt guld!!!

Jag ba, ehhhh...your what now?!?


Men visst, vi kan väl sluta köpa leksaker.

Guuuud!

Idag klädde vi oss i glittrande pannband. Tydligen.


Jomen, man är stolt som mamma. Minsann.

Vår förstfödde fyller 5 år på lördag. Han växer så fort att han gråter över växtvärk medan jag gråter över försvunna sitta-i-knä-år.


Han ska ha kalas på lördag. Och det kommer blir superbra. Absolut. Inget att våndas över, det här med bakningen och så. Närå, jag bryr mej inte ett skvatt om andra ungars mammor som bakar som gudinnor. Nepp. Nä. No.

(googlartårtkreationer)

Idag sprang vi, jag och Geisha. En mil på 30 minuter. Personligt bästa.

Jamen, jag fick dra med Geisha (lathund), det stormade emot, halva sträckan sluttade uppför och det luktade kobajs. Då tycker jag nog att 5 km egentligen kan mätas som milen.

Visst...?


Skönt trött i benen iallfall.

Nu är helgen slut. Men inte godiset.


Synd att det ser så gott ut...

Men ett "gott" glas vatten ska nog döda suget.

Yeah, right!

Ha en fin vecka, hörrni!



5 kommentarer:

  1. Tokgillar din blogg.. Blir glad presis som i skolan...

    SvaraRadera
  2. Mäh! Bara ROSA bilar?? Eller har du redan smällt i dig de vita å gröna?
    Till kalaset: -KÖP kakor, chokladfingrar och ballerina är det som barnen äter upp först på kalasen! Och skit i tårtan, hur många barn äter det liksom? Nä ett bigpack tresmak och strutar is the shit!

    Å du, ha en fin-fin vecka med massor av romantik! :-)

    SvaraRadera
  3. Åhhh mina fina pojkar! 5 år minsann...jag hänger som vanligt inte med. Alltså har jag blivit fem år äldre sedan septembermorgonen då han kom. Det är inte möjligt!!?? Kan det vara så att HAN har blivit 5 år men JAG har stått stilla? Näe...isf har jag bara stått stilla mentalt. Och DET är möjligt. Regregerat...och tror att jag är ungdom. Jo det känns igen:-).
    PUSS och gör leilas kladdkakemuffin. De misslyckas aldrig heller och du kan pynta m grädde och en rödavinbärsklase och det ser riktigt proffsigt ut. <3

    SvaraRadera
  4. Håller med Marie, köp kakor och servera glass. Ska du bums ha tårta, köp en färdig !
    Min tid att baka tårta etc jämfört med priset på att köpa gör att jag prioriterar annat på min tid än att baka tårta!
    Ha ett underbart kalas

    SvaraRadera
  5. Nästan dog när jag läste 1 mil på 30 min *asg*

    SvaraRadera