Besökare

söndag 7 oktober 2012

Inget kapitel

Man skulle kunna tro att nu, kommer kapitel 15. Men det gör det inte. Fast snälla ni, fortsätt läsa ändå. På slutet av detta inlägg kommer informtion om nästkommande kapitel.

Men ni kan väl åtminstone kolla bilderna innan ni scrollar ner. Mitt liv kanske inte är lika spännande och intressant som Saras och Niklas men det är ju ändå min blogg ;)

För ett par veckor sedan fyllde vår äldsta 5 år. En rolig ålder. Han är väldans harmonisk och enkel. Funderar massor och frågar saker så man ba, okeeeeej, hur svarar man på det?

Fin. Finare. Lennon <3


Minns ni min ångest inför tårtbak till kalaset? Stolt kan jag nu meddela att jag inte var ett dugg högpresterande. Min unge gillar inte tårtor och därmed såg jag min chans att bara få vispa ihop vanlijvisp tillsammans med krossad daimchoklad och polkakarameller. Lite minimarshmallows på det å jag var hemma.


Det enda jag själv tillverkade var chokladbollar. Övrigt köpte jag. Köpte! Med en massa E-ämnen i.


Det var ett lyckat kalas med 13 glada och fina 5-åringar. Och så Vince på det. Vi gjorde fint (läs: fult) med ballonger och serpentiner.


Han fick så många bra presenter som jag mådde dåligt över. Mina barn har för mycket saker. Jag måste göra något åt det. (Jag har också för mycket saker. Det ska jag också göra något åt.) Men inga Ninjagos kommer jag att göra mej av med. Han älskar dom! Dom är konstiga leksaker. Men vad vet jag, liksom?!?


Livet rullar på. Vi jobbar under veckorna och blir trötta. Ibland hinner vi knappt innanför dörren innan vi somnar.


Men vi försöker pigga upp med lyxiga drinkar,


egenodlade morötter (inte nödvändigtvis ihop med drinkarn, då),


och biobesök i 3D med överdrivet mycket popcorn.


Vi myser med brorsbarn, sötaste Violen ever,


och systerbarn, bästa Axel.


I övrigt har vi en hel del konflikter med denna här.


Inom lite väl många kategorier, kan jag tycka. Klädkategorin, matkategorin, gå-till-förskolan-kategorin, åka-hem-från-förskolan-kategorin, gå-och-lägga-sej-kategorin, tandborstningskatagorin, duschkategorin och i övriga kategorier there are in life.

Exempel på klädkategorin. 6 grader och höst. Tröja?!? Varför då, liksom?


Det blir kul för oss när han ska sluta med napp till jul...


But I do love him. A lot!


Å det är tur att vi har en av varje. En som gör allt gånger tusen och en som är rimlig. Undrar vem som brås på vem..?

Den rimlige.


Som jag också älskar. A lot!


Dom här djuren, dom älskar jag också. A lot! Men jösses, så jobbiga dom är at times. Den ena jamar (läs: skriker) mitt i natten när maten i skålen inte duger eller om hon vill ut. Den andra vill äta allt. Mest kattmat och bajs. Lovar att hon en dag tar sej upp på köksön.


Och nu är det höst. Jag älskar höst! Underbara färger å så. Alla pyntar så fint på sina verandor. Vi också...


Död sommarblomma. Mycket mer höst än så kan det väl inte bli.

Jag är sjuk. Har varit det i en vecka nu. Hostar snart sönder mina revben och ingen hör vad jag säger eftersom jag är hes. Å då menar jag inte hes som i sexig snygg sångröst utan hes som i en uselt kraxande kråka. Min familj har ännu en ursäkt till att inte lyssna på mej.

Men nu är jag trött på det här. Jag blir så ful och tråkig när jag är sjuk. Men eftersom jag nu har jag varit sjuk i en vecka, borde jag ju vara på bättringsvägen. Tog tempen. 38 grader. Ehhh, what?!?!?


Jag förväntar mej friskhet under natten. Annars måste jag snart skilja mej från mej själv. Jag är verkligen inte trevlig att hänga med.

Och nu till Sara och Niklas.

Hela historien är klar. Har varit det länge. Jag tänker få ner den på pränt nu, en gång för alla. Jag har tänkt så många gånger att jag vill det, skriva klart den. Och kanske... Kanske skicka den till någon som kan det där med böcker och publicering. Gud, jag vågar knappt skriva att jag tänker så. Låter orimligt. Men ingenting är ju det, orimligt (my youngest son aside). Och allt man vill, det kan man. Det är iallafall vad jag lär mina barn och man borde föregå med gott exempel. Och som vanligt, man som i jag.

Jag tänker alltså inte publicera fler kapitel på bloggen. Men jag behöver er läsare. Era kritiska ögon. Vad måste ändras? Stavfel? Något man inte fattar? Korrläsning med andra ord. Finns det några frivilliga? Tänker att jag skriver och skickar till er efterhand. Via mail. Eller vad som passar er. Hör av er via en kommentar här eller min mail: christineliss@yahoo.se.

Tack alla ni som läst så här långt! Jag är övervädligad av era fina kommentarer!

Kram!





7 kommentarer:

  1. Din blogg är ju såå bra och skojig =)
    Härligt att se att ni mår bra =)
    Kommer sakna kapitlerna, och hoppas hoppas att snart kommer den i bokform =)

    SvaraRadera
  2. Älskar ju din blogg! Härligt med ett vanlig inlägg! :-)
    Söta killar och fikat till kalaset såg toppen ut!!
    Kommer själv att köra med chokladfingrar och cholkadbollar nästa helg när det är dags för kalas här hemma...:-)
    Okej, ang. boken, klart att någon nappar!! Men jag bara måste få veta vad som händer, klumpen i magen liksom, vi kan inte bara strunta i den...! Men att jag ska hjälpa till med stavfel och dyl...nä, tror du hellre e utan "hjälpen" om jag säger så...;-) Lärarinnan borde ju passa bäst! :-) Men jag kan ju lossas att jag hjälper till så att jag får mailet, va????? hurtigmarie@hotmail.com
    Kram kram kram till dig fina Kicki!

    SvaraRadera
  3. Du är bara såååå bäst!
    Hoppas att du piggar på dej!!!
    Meeeen va faaan så kan du ju inte göra ju... Vill ju läsa mer nu ju!!! Och ja så klart att du ska skicka denna vidare!
    Tyvär är jag ingen kong. Läsare. Men skicka gärna över den till mej iallafall;)
    Karolinjohansson85@hotmail.com
    Kraaaam K

    SvaraRadera
  4. O skynda, skynda att få iväg boken, vill ju läsa mera!! Att du får den publicerad är jag helt övertygad om

    SvaraRadera
  5. Älskar att läsa allt du skriver!

    SvaraRadera
  6. Hej hej. Jag vill såklart gärna få mail med fler kapitel. Jag är kanske inte så bra på att korrläsa, men jag gör gärna ett försök :)
    Maila till kindevag@hotmail.com
    Kram

    SvaraRadera
  7. Klart du ska skicka iväg den
    Ja, annars gör jag det
    Vill ha den i bokformat!
    Vet inte om jag är den bästa att vara kritisk
    men ställer gärna upp om det behövs
    kristin.moberg@telia.com
    hejjar på dig!!!!
    så ta och bli frisk så du orkar skriva klart
    Ja och vara konfliktlösare med för den delen!
    Kram

    SvaraRadera