Besökare

onsdag 17 oktober 2012

Meeeeeen!

Ja, nä, det här hörrni. Börjar bli jävligt irriterande!

Två och en halv vecka och jag är fortfarande sjuk. Irriterande sjuk med hostan from hell och snor som aldrig sinar.


Jag ligger här hemma och känner efter om jag möjligen blivit en aning bättre än minuten innan. Men det har jag inte. Bara mer irriterad. Jag är verkligen usel på att vara sjuk. Jag känner mej bara stressad, onyttig och gnällig. Allt jag inte vill vara.

Nu står jag inte ut med mej själv som sjuk längre. Hur uselt jag än mår imorgon så är detta min sista sjukdag. För det här, det här fungerar hemskt, hemskt dåligt.

Särskilt skrämmande är min "frisyr". Igår hade vi bröllopsdag och jag förlåter min makes glömska. Vem vill inte glömma, liksom?!?!


Nu ska jag duscha ner håret.

Men först vill jag tipsa er kvinnor om tre lyckopiller.

När jag är hemma mitt på dagarna så här, låter jag alltid teven stå på. Just nu är det Oprah Winfrey´s show. De pratar om hur kvinnor ska må bra och känna lycka. Tre saker tar hon upp, kvinnan som gästar Oprah. Tre saker som hjälper oss kvinnor att känna lycka och glädje. De lyder som följer:

- Motion
- Mediataion
- Sex

Och det är nu jag fattar varför jag har varit lite låg de senaste veckorna.

Motion - skulle gärna vilja men direkt jag reser mej ur soffan har jag maxpuls och en hosta som får mej att trilla tillbaka ner (lite överdrivet men ni fattar).

Meditation - har inte riktigt fått till det där. Särskilt svårt är det när jag ska ta djupa andetag eftersom jag A) inte kan andas genom näsan. B) direkt jag andas hostar lungorna ur mej och det är inte meditativt.

Sex - vem vill ligga med med någon som har ovanstående symptom och ser ut som på ovanstående foto?!?

Men när jag är frisk ska jag åter ägna mej åt dessa tre metoder. Fast jag tänker inte göra dem i skriven ordning, om jag säger så ;)

Japp, det var dagens tips.

Innan jag avslutar, ni som lämnat mailadress ha fått mail idag. Om ni inte fått det, hör av er. Ett par av adresserna funkade inte.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar