Besökare

fredag 16 november 2012

Part 8

Ja, ni... Gud, vad ska jag skriva...? Utan att det verkar som att jag ljuger. Jag tror ju till och med själv att jag far med osanning när jag återberättar våra dagar. Fast de är på riktigt!

Det är på riktigt att vi idag hade en lugn och skön morgon med sen frukost för att lite senare åka och fylla på cola och ölförrådet. Först Super Target (gotta love it!!!) och sedan Whole Foods, en underbar affär där man handlar organiskt - fräscha frukter, grönsaker, hälsosam mat och allt gott man kan tänka sej. Maken är i himlen eftersom detta ställe också har en hel massa ölsorter. Han står där i affären vid kylen och ba, den...nä, den...och den...eller den...nä, förresten den! Och jag ba, men please ta några Corona and lets get going! 

Men det är noga det där med öl. Vilken sort och så. Tydligen var denna god.

Själv tyckte jag att den smakade parfym. Men å andra sidan, vem är jag att tycka en massa saker om öl...?

Det är också på riktigt att vi sen hade var-ska-vi-äta-idag-då-"problemet" men löste det i och med Wendy´s. Vi åkte sedan hem igen där Lennon fick baka brownies med Sophie. Eller let me refrase; fick äta browniesmet med Sophie.


Sanningen är faktiskt också att jag idag fick pedikyr i en timme. Det var så skönt att jag ville gråta. Nu har jag babylena fötter och juligt röda tånaglar.


Sen är det också sant att vi ikväll blev bjudna på middag av världens finaste Keith och hans Max.


Ungarna var i himlen eftersom Max lekte som ett barn med dem.


Allt detta är på riktigt. I verkligheten. Vi tankar så mycket kärlek och vänskap att det kommer räcka ända fram till sommaren när ljuset och värmen kommer åter till Sverige.

Inte ens det faktum att mina kläder känns onödigt tajta efter bara en och en halv vecka här, kan regna på min parad. Igår såg jag dessutom världens bästa förklaring av ordet kalori. Nämligen:

Calories
Noun.
"Small creatures that live in your closet sewing your clothes a little bit tighter every night."

Därmed tar jag några chips, lite cola och en brownie. Soffan, teve och sen sängen. Imorrn väntar ännu en dag fylld av vänskap. Hämtar upp min forna roomie från tiden i DC på flygplatsen för helgmys.

Tacksam <3


1 kommentar: