Besökare

onsdag 21 november 2012

Part 11

Imorrn är det Thanksgiving. Vi är väldigt förväntansfulla. Det kommer trevliga människor och äter allt underbart gott som Sophie bakar och lagar.



Jag hjälper till med förberedelserna, som ni ser.



Ja, alltså med trevligt sällskap och glada miner, då.

Fast jag har faktiskt inte bara sippat kall öl och varit trevlig. Å, nä! Jag har bakat kladdkaka också. Visserligen en very questionable sådan, but still.

Alltså, måtten i USA. Jag blir galen! 1 dl och ja ba, jaha...då ska vi se...? 1 cup verkar vara sjukt mycket mer än 1 dl(jävel). Johan ba, använd appen på telefonen som konverterar. Jag ba, eehhh what?!? Han visade mej hur app(jäveln) funkade. Så skulle jag prova själv och fattade såklart inte hur jag skulle göra eftersom det handlar om siffror. Då blev jag arg och Johan var tvungen att hjälpa mej.

Dock tror jag att kakan blev ganska misslyckad. Den sjönk ihop så märkligt...

Oh, well...

Idag har vi badat. Jag har simmat fjärilsim.


Men det var jag tvungen att sluta med för bikinitrosorna åkte av.

Vince verkade dock ganska så imponerad av sin gamla mamma för jag fick en puss av ´an.


Sötnöten, som också börjat prata engelska så smått. Mest med Sophie. Men bara när han själv vill det. Och ibland kan man knappt höra det. Ibland viskar han bara tyst "good morning" och blänger under lugg <3



Andra är badkrukor. På riktigt, alltså! Bildbevis kan ses nedan.



Nästan att jag blir irriterad. Nä, stryk nästan. Jag blir irriterad. Egentligen avskyr jag ungarnas tjat, men när de drar igång med pappa-bada-med-oss-nån-gång-då-tjatet, hakar jag gladeligen på.

Men visst, visst, såklart måste han få lugn och ro på sin semester. (If only he could play some real music, säg Bon Jovi eller så!).


Vår stora,



som mest bygger lego och sjunger "I was made for loving you, baby..."



verkar behöva mindre sömn i detta land. Han har väldigt svårt att somna på kvällarna. Även om vi lägger honom i vanlig tid (halv åtta) somnar han sällan före halv tio.

Och nä, kanske är kaffe från Starbucks inte lösningen på hans insomnia,


men det är ju ändå semester. Då orkar man (läs: jag, lataste mamman i världen) inte tänka på näringsriktig kost och dryck. Då är det mer; "jaha, du vill ha cola, jamen drick på bara, det är bara att dricka på".





Lite koffein hit eller dit kan väl inte skada. (OBS! Detta är ingen fråga.)

So...

Thanksgiving imorrn, alltså. Och på fredag, Disney World. Vår semester har ju bara börjat!!!

Two more weeks to go!







5 kommentarer:

  1. Vännen, du är inte gammal och dina kladdkakor är allt annat än questionable - den blev säkert ljuvlig!
    Jonas hälsar och tycker du ser ut att ha det fab!
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Åhhh i löööv att få följa er på denna underbara resa! Och jag är inte ett dugg avis, inte ett skit faktiskt ;) eller jo, jävligt myyyyycket;)
    Kraaam och njut

    SvaraRadera
  3. JÄRNSPIKAR vad bruna ni blivit då!! SÅ GÖTT! Jag vill ju så klart å...
    Härligt att se att ni njuter av er resa!
    Det är så kul när du gjort ett inlägg för när jag läser och njuter av bilderna så är jag ju där...nästan i alla fall... :-)
    Soliga (nä hä, just ja, här blir det inte ens ljust om dagarna...) KRAMAR Marie

    SvaraRadera
  4. Vad du är rolig!
    Om kakan blev... konstig, så är det inte ditt fel. Det är de där nordamerikanernas och deras konstiga mått.

    SvaraRadera