Besökare

torsdag 8 november 2012

The Holiday part 1.

Jag tycker inte att det är okej när piloten, helt plötsligt måste testa ett nytt sätt att flyga. Att de ska sätta allas liv på spel. Att de på starbanan ba, vi rusar motorerna till bristningsgränsen och sen lyfter vi så sent som möjligt från startbanan. När vi väl är upp i luften kan vi väl testa några snäva svängar för att se om planet verkligen håller för det och när vi ändå håller på tycker jag att vi flyger in i vartenda turbulent luftutrymme.

Nä, det är dåligt, tycker jag. Förväntar mej en återbetalning på biljetterna.

Nåväl.

Trots alla riskfyllda tester piloterna utsatte oss för, lever vi. Vi lever och är framme! I Florida!


Våra pojkar var helt fantastiska att resa med. Så duktiga och lugna (nåja, flygplatsspringning/brottning aside). Kanske uppskattade de inte den långa väntan men det var ingenting de klagade över. Jag är så stolt över dem! Trötta steg de upp i gryningen, efter kort natt på hotell, utan att klaga.

På bussen till Arlanda.


Gaten före dödsmaskinspåstigning. Här hade pappan tröttnat på brottningsmatcher och störande av medpassagerare.


Väl på planet somnade den lilla innan start (lucky bastard!) och missade hela lyftet från marken. Jag försökte hålla mej lugn men kände mej mest full och trött. Precis som jag såg ut.


Jag sov inte en blund. Satt aningens obekvämt och spänt med ungar överallt i alla knän.


Men dödsresan är sedan länge glömd. Nu har vi semester!


Endast ett och ett halvt dygn har vi varit här och vi har redan hunnit med att;

Besöka mitt ställlet där jag för lääääääääääängesen jobbade som simlärare. En helt okej arbetsmiljö.


Vi har besökt Target för billig inhandling av cola, öl och andra onyttiga drycker.


Hämtat vår lilla, lilla minibil som ska ta oss runt på vår semester.


Badat i poolen. Och nu vill jag betona - jag har inte fått sol på mej på läääänge, därav blekhet och jag har inte tränat på läääääänge, därav the not so fit body. Men jag visar ändå denna bild för att på slutet av denna resa lägga ut en bild med en, kanske inte så fit body men förhoppningsvis en brunbränd dito.

Känsliga tittare varnas för obehaglig bild! Och ja, jag ska köpa en ny bikini!


Jag har dessutom hunnit med lite jobb! Jag har deltagit i en workshop som handlade om tolkning inom psykiatrin. Superkul att träffa alla tolkar, som såklart var nyfikna på mitt jobb i Sverige. En väldigt intressant kväll. Och titta så professionell och fokuserad jag ser ut.


I det här huset bor vi,

 
hos June. Min fina, fina vän June! Under min tid boendes i USA, har hon många gånger varit min räddande ängel. Utan henne vore jag definitivt inte den jag är idag! Och det är ingen överdrift, snarare en underdrift. 

Låt mej presentera min fina June <3


Och idag är det torsdag. Vad vi ska göra?

Tja....

Lekparken, poolen och kanske stranden. Middag någonstans.

Vi får se...

Oh, the holiday!



5 kommentarer:

  1. Åååå så underbart!!! Och du... Jag skulle ge VAD SOM HELST för att få din kropp!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt !!!
    Lyckliga ni!!
    Åh vad jag vill va med
    Och du är så fin så
    Åh.... .japp det finns inte ord !!

    SvaraRadera
  3. Lööööövlie!!! Och jag säger som Titti: lyckliga du som har den kroppen, snyggo!
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Ååååååååhh!!! De ovan har skrivit allt redan! Helt enkelt underbart! Å du, skriv snart igen! :-) kramar!

    SvaraRadera