Besökare

tisdag 19 februari 2013

Uppdatering. IGEN!

Nämen, det här var verkligen roligt! Att ha saker att skriva om. I´m on a roll!

Och då tänkte jag fortsätta på temat enkla, goda och nyttiga maträtter. Till att börja med. Sen har jag ytterligare en intressant sak att dela med mej av.

Men först mat, alltså.

Skär laxfileér i tärningar (heter det tärna laxfileér, kanske...?). Skär purjolök och paprika. Kasta i allt i en stekpanna. Ja, alltså man behöver nödvändigtvis inte kasta men ni fattar.

 
Stek tills allt fått fin färg (inte så länge). Krydda med salt, citronpeppar (sådan utan massa e-skit i), örtkrydda samt dill (jag änvänder fryst dill). Häll sedan i hälften grädde och hälften standardmjölk. Hur mycket beror förstås på hur mycket lax som ligger däri. Klicka i lite dijonsenap (funkar till nästan allt!). Låt puttra en stund (inte så länge). Smaka av.
 
 
Servera med basmatiris och broccoli. Very gott!
 
 
Det tyckte barnen också. Förutom broccolin. Fast jag vet att Vince egentligen älskar broccoli, men som jag tidigare nämnt, storebrorsans smak smittar tydligen av sej.
 
Och nu till vårt badrum. Det kommer snart att vara klart. Jorå, visst. Snart. Vi ska bara vänta på DHL i några år till (läses med aningen bitter ton). Nä, skämt åsido. Idag fick vi vårt nya, icke skadade badkar. Jippi! Dock kunde inte arg lastbilschaufför ta med sej det gamla tillbaka så en ny, förhoppningsvis inte lika arg chaufför, kommer på fredag och hämtar upp det. Mycket miljövänligt och tidsparande. OBS! Ironi!
 
Den som gapar efter mycket, får tydligen två badkar i hallen.
 
 
Men det blir nog bra det här, till slut.
 
Ikväll jobbar Johan sent så det är väl bäst att get to all the undanplockning. För sen ska ju barn läsas för och läggas och sägas gonatt till. När de väl sover gott måste även jag jobba. Då tänker jag krypa upp i soffan med världens godaste te (skickat all the way from USA av bästa June) och jobba undan allt jag inte hann med idag.
 
En god natts sömn behöver jag sedan, för gud vad den här veckan är fullspäckad.
 
Ha det gott och tusen tack för fina kommentarer här och på FB! Jag blir glad :)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar