Besökare

söndag 3 mars 2013

Vecka slut.

Helgen.

Jag inledde helgen med otäck, otäck huvudvärk. Märkligt eftersom jag aldrig har ont i huvudet. Men jag tänkte att det är väl ingenting en springtur inte kan rätta till. Jag hade rätt. Huvudvärken försvann och det var ju skönt. Dock ersattes den med skak och illamående. Jag la mej på trappan och tänkte att jaha, då var det kört då. Magsjukan har alltså kommit till mej.

Svimmig och illamående utan huvudvärk.


Illamåendet avtog efterhand och det blev en härlig lördag med korvgrillning i solen tillsammans med grannarna. Lugnt och skönt. Eller ja, lugnt och lugnt... Skönt åtminstone. För hur lugnt kan det bli med fyra grabbar som äter korv, kastar snö och gömmer sej. All at the same time.

På eftermiddagen gick stora finingen på kalas.

 
Vi andra köpte en toalett. Japp, en toalett och tejp. Kul för oss.
 
På kvällen satt jag i grannens soffa och drack vin. Plötsligt lagade vi spontanmiddag ihop. Hur lever man utan goda grannar? I love them <3
 
Idag, söndag var det Spidermans tur att gå på kalas. Han var så stolt och glad. Hade valt present och klätt sej "fin".
 
 
En av Vinces tjejer (han har många fina), Maja fyllde tre. Och eftersom Majas storasyster, Stina är en av Lennons fina vänner, så hakade även han på. Happy as ever.
 
 
De tycker om varandra, Lennon och Stina. Och grädde :)
 
 
Deras småsyskon också. Såklart. Man måste ju göra samma som de stora. Åh, vad jag älskar dem!
 
 
Älskar också när mina grabbar leker med tjejer. Det är såååå mysigt! Trots att de har dockor här hemma så ligger dom där orörda. Men med Maja förvandlas Vince plötsligt till en mamma med snygg handväska och bebis (och hinkar?!?!) i vagn.
 
 
Jamen, guuud! Kolla så gott!
 
 
När vi kom hem:
 
"Mamma, jag vill ha som mina tjejer. Såna där tofflor."
 
Så tofflor (läs: tofsar) fick det bli.
 
 
Jag är så kär i mina ungar att jag smäller av!
 
Morgontrött mor, butter Vince och glad Lennon <3
 
 
Innan jag avslutar detta intresseflaggahissningsinlägg (NOT!), vill jag åter slå ett slag för tabataträning. Alltså, my God! Det är det bästa jag har gjort och min kropp ba, jaha, är det så här jag ska forma mej!!! Det kunde du väl ha sagt tidigare!
 
Jag och mina långkalsonger (jamen, träningskläderna var i smutsen) i plankan.
 
 
 
På riktigt, ni måste prova! I say no more.
 
Söndagskväll nu. Jag och maken battlar i Så ska det låta (japp, det är vi det). Jag vinner varenda intro samt tar alla textrader på noll sekunder. Däremot förlorar jag STORT i alla ordgåtor. Min man är amazing när det kommer till sånt. Han är den smarta och jag den snygg... Äh, vi är bra på olika saker, helt enkelt ;)
 
Ost, kex och cola till det.
 
 
Måndag imorrn och det ska väl gå det oxå.
 
Ha det fint alla!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar