Besökare

torsdag 11 april 2013

Paus mellan jobben.

Nu ni!

Springer jag så långa sträckor att jag inte längre kan använda vanliga strumpor. Åh, nä! Nu behöver jag löparstrumpor, ser ni. Jorå.

Men det var inte det jag ville skriva om. Egentligen ville jag inte skriva om något särskilt men nu kan jag ju passa på. While at it, liksom.

Ser ni lilla ungen? Han med hänget på byxorna.


Utstyrseln är den enda han vill ha på sej. Ibland kan man få honom att möjligtvis reconsider en annan tröja men i övrigt är det kalasbyxor som gäller (fulaste klädesplagget på jorden och fråga mej inte varför jag köpte dem!). Han är oresonabel när det gäller detta och jag väljer mina strider. Denna strid väljer jag alltså inte, hence the kalasbyxehäng. Hans brorsas vanligaste kommentar: "Men mamma, tvätta dom där byxorna nu då så jag slipper höra gnället!" Klokt sagt. 

Annars blev den här lasagnen sjukt god.


Purjo, zuccini, paprika och champinjoner. Sedan krossade tomater, tomatpuré och dijonsenap. Kryddat med oregano, timjan, vitlök, salt och peppar. Sen stavmixer. Sen lasagneplattor varvat med såsen. Mozzarella och basilikablad i mellanskiktet. Mjölk och grädde blandat med riven parmesan över allt och sen ugnen. Anmäl-mej-till-mästerkocken-varning. 

Och nu.

Ska jag tolka i teve. Då passar inte detta naturligt slitna anlete sej. 


Så är det bara att måla på. Måla på ba.


Men jag vet inte jag... Om det blev så mycket bättre.

Oh, well. 

Jag har en fin personlighet.

Kram på er!


2 kommentarer:

  1. Du är jättefin!
    Och V också i sina kalsbyxor! :-)
    Tolka i tv lät mycket spännande, när, var hur????

    SvaraRadera
  2. Finaste Kicki och underbara bilder!

    SvaraRadera