Besökare

söndag 26 maj 2013

Rock´n roll!

Ja, ni...

What´s there to say...?


Så nära men ändå så långt bort.


Jag önskar att det var idag det var fredag. Idag som jag stod där, tillsammans med dessa fina tjejer, Anna och Laila,


längst fram i flera timmar. Först väntandes. Sen hoppandes. Sen skrikandes (och det är tyvärr inget skämt). Hela tiden sjungandes.

"I´ve been waiting for 13 years to hear ya Swedish women scream!"

Å då undrar jag; what can a Swedish woman do? Else than scream?

Det var magiskt.

Amen.

Förra lördagen var en annan dag. Magisk den också, fast på ett annat sätt. Inga skrikande konkurrenter, men en del rock´n roll.

Först landade vi hos finaste fastern i världen, som fyller 40 kloka år om ett par veckor. En av mina närmaste vänner, som blev min familj. Vännen som jag älskar så mycket. För att hon är hon. För att hon är min mans syster, mina barns faster, min svägerska och fortfarande en av mina närmaste och käraste vänner <3


Samtidigt firade vi också världens bästa Axel. Kusin och bästa vän <3


Från en 40-årsfest till en annan, drog vi sedan. Finklädda å allt.


Denna coola kvinna, Pia, fyllde alla de respektabla åren. Sjukt snygg!


Dessutom en sjukt kul fest, but (a very big but!) med efterföljande bakfull söndag eftersom vissa ba, jamen vin i bilen på väg hem känns som ett bra alternativ. Vissa som i inte min man.

Och så denna helg, då.

Åh. Verkligen, åååhhhhh!

Igen fylld av fina, fina vänner. Denna gång all the way från Norge.


Jag älskar när vår altan är fylld av vänner. Det gör mej lycklig, glad och lugn.

Sol. Varm sol dessutom. Och bubbel. Och meningsfulla samtal.


Glada barn som inte träffats på länge men ändå finner varandra. Oskar och Lennon.


Vince och Elmer.


Och ett kodak moment. Fast ändå inte.

Jag: "Laila, fort! Fort, för fan! Ett kort! Nuuuuu!"

I och med spontant upptäckande av material för familjebild, hann jag tyvärr inte se normal ut i håret och maken hann tydligen inte få till ett normalt leende. But who are we kiddin´, liksom? This is us.


Mors dag idag. Bon Jovis nya. Kort med rader som får mitt hjärta att slå dubbla slag <3


Och jag skulle aldrig lämna. Aldrig!

(men ett frikort är ett frikort är ett frikort)

Again, amen. (klicka! för guds skull, klicka!!!)

Trevlig vecka, hörrni!

1 kommentar: