Besökare

onsdag 18 september 2013

Bilder igen.

I fredags kväll satt jag i soffan och väntade på väderleksrapporten. Väderflickan annonserade till slut att lördagen var "the last day of summer". Och så var det. Sannerligen. Underbar kväll! Weatherwise och festwise.

Fortfarande sitter jag här och dööööööör av kärlek och glädje när jag ser bilderna.

Jamen, ni lär ju fatta! Musse och Ace på samma bild, liksom.


Hippies, cowboys, poliser, Homer and u name it runt vår köksö.


Å så hittade jag den här underbara bilden. Jag, svägerskan och Eva försökte vara i roll. Vi misslyckades, skulle man väl kunna säga.


Fler bilder och det är med blandade känslor jag tittar på dem. Särskilt när en vän skickade en bild på posén jag skulle ha haft när jag blev fotad. Så här;


Känslan då, när man själv ba;


Som en annan tönt. Gud, jag hade väl kunnat läsa på lite. Jösses!

Och sen, lite senare med några glas innanför västen. Då ba, jag provar lite karate. Så här i efterhand - kanske jag skulle ha hoppat över.


Näväl, det är ju inte så att jag någon gång trodde att jag skulle lyckas med Uma´s coolhet. Men cred till mej att jag vågade prova ändå. Visst?!?

Idag har jag dammsugit upp under köksön.


Och maken har städat altanen.


Ni vet känslan. Tomheten är lika påtaglig som den i burkarna...

Oh, well.

Fina minnen. Fortfarande varm i hjärtat.

Varm i övrigt är man ju inte, apropå det där med att lördagen var the last day of summer. Nu går vi in i säsongen då jag varje år förvånas över att maken ändå verkar vilja ligga med mej.

"Ta en bild på mej när jag ser höstlig ut." (instagrammaterial typ; "äntligen fleecepyjamas och långt nattlinne utan att svettas ihjäl")

Sa jag till maken och ställde mej i nån sorts givaktposé.


När jag sedan ser resultatet fattar jag ju att jag om 10 år kommer hitta denna bild och ba, oh, my god Johan, kolla hur jag såg ut!!! Och så kommer vi att skratta gott och jag kommer blogga och ni kommer ba, åh, tack för dagens skratt.

Men redan nu kan jag ju råda bot på vissa saker. Kanske borde jag inte ta av mej bhn direkt jag kliver över tröskeln.

Å andra sidan!

Jag kommer snart att dö av svett i utstyrseln ovan. Tiden tickar nämligen på.

Soon. So soon.
 


Japp, det var allt.



1 kommentar:

  1. Jag döööör av skratt!!! Tack för att du delar med dig, känner mig inte lika ensam i mina ful-mys-pyjamas-kläder!! :-) :-) :-)

    SvaraRadera