Besökare

tisdag 22 oktober 2013

Pirr.

Pruductive day indeed. För mej, åtminstone.

I arla morgonstund hade jag möte via Skype med en finfin kollega hemma i Sverige. Efter det jobbade jag vidare med en massa obesvarade mail. Sen tränade jag vid poolen medan barnen knaprade frukt. Johan tog en springtur i 37-gradig värme under tiden.

Shopping efter det. Om man med shopping menar; June hade köpt en kjol hon inte gillade så jag fick köpa den. Ett mycket smart drag av mej som avskyr det där med att springa runt i affärer och spegla sej i provhyttarnas avskyvärda sken.

Titt! Titt får ni se så snygg min nya kjol är.


Och så här ser den ut bakifrån i en misslyckad modellpose


Efter shoppingen väntade jobb. Tolkning på både ASL och svenskt teckenspråk. Utmanande. Jag är inte van vid att behöva tänka så febrilt när jag utövar det yrke jag haft i över tolv år. Men att tolka från mitt andra språk (engelska) till mitt fjärde språk (ASL) är inte helt okomplicerat. Fast oj, vad kul det är att få något att bita i. Känslan efteråt, när man fixat det, är oslagbar!

Från utmanande tolkning till löjligt svår tankning av bil (hur svårt kan det vara, liksom?!?) till riskabel motorvägskörning (galna amerikaner till att köra bil). Väl hemma möttes jag av ett tomt hus. Grabbarna kom hem från lekparken en kvart senare, sjöblöta av svett. Alla tre ville slänga sej i poolen, men bara två av dem gjorde det. Vince hoppade nämligen omkring och var rädd för myrorna som är så små att man knappt ser dem.

Jag hällde upp en stor mugg svalkande iste som jag tänkte njuta av. Men efter att ha ställt den ifrån mej för att plocka upp en gastande, myr-rädd Vince, var den några sekunder senare urdrucken av Lennon. "Mamma, jag älskar kallt te!"


Nu har våra grabbar krupit i säng. De behöver sin sömn inatt, för imorrn är en stor dag för dem. De ska nämligen börja "förskolan". Tre dagar i veckan ska de få leka med andra barn än bara varandra. Vi kommer att hänga där med dem, antingen jag eller Johan.

Seedlings, heter stället. Där jobbar en kvinna vid namn Susan, som har varit både Sophies och Rubens pedagog. Det är verkligen fantastiskt där! Där uppmuntras barnens kreativitet och det ska bli sjukt spännande att se hur våra pojkar kommer att utvecklas både språkligt och socialt.

Båda två är supernervösa och oroliga, mej jag är helt övertygad om att de efter några dagar kommer att älska det.

(Eller vad tror du, Malin?!?)

Thank you, June for making it possible <3

Finingarna våra.


Nu mys i soffan. Älskar våra kvällar framför teven. Alltid i gott sällskap av Midnight.


Jösses, jag är ju också lite nervös inför imorrn. Fast på ett bra sätt.

Önskar er en fin onsdag!

2 kommentarer:

  1. Häftigt att få vara på förskola i ett annat land. Hade velat vara med jag ochså :-)

    SvaraRadera
  2. Åh det kommer att bli huuuuur fint som helst. Fatta att få vara på ett ställe som ger utrymme för total kreativitet och lust för lek och fantastiska pedagoger. Vill du gräva upp hela sandlådan för att se vad som finns där under? Varsågod! Vill du göra om rushbanan till vattenrushbana för att se vad som kan hända då? Varsågod Jag ger tio tusen tummar upp för seedlings. Jag borde veta, jag har spenderat en hel del tid där. Åh Åh Åh, du måste vara med på deras föräldrautbildning som de har också!! Om ni får...Susan är GRYM!! Ja, hon är min förebild på många sätt! Det kommer att funka superfint för dina grabbar, jag lovar!!

    SvaraRadera