Besökare

söndag 27 oktober 2013

Sjukt.

Jag kan halvsitta i sängen! Jag kan svälja vatten! Till och med lite yoghurt lyckades jag trycka ner. Oh, the happiness!

I fredags morse vaknade jag och kände mej lite krasslig. Käkade frukost men kände efter halva att jag började frysa. Gick och la mej en stund.

And bam!

En timme senare hade jag 39 graders feber, öronvärk och en hals som kändes som om den växte ihop.

Jag kan inte ens minnas när jag var så här dålig sist. 39,8 visade termometern och då slutade jag kolla.

Igår kväll körde June mej till en mottagning för att kolla min hals. När jag steg ur bilen i 35-graders hetta fick jag vidrig frossa och tänkte att nu svimmar jag. Ganska så snabbt blev jag undersökt.

Sköterskan efter att ha tittat i min hals: "Oh, that´s nasty!"

Sköterkan efter att ha tittat i mina öron: "Oh, my! That´s nasty too!"

Senare: "Yep, streps (streptokocker) all over."

Japp, så var det med det. Det var nasty och det var streps, så jag betalade 106 dollar (tur man har försäkring) och åkte hem med antibiotika och smärtstillande.

Efter fyra penicillintabletter känns det aningen bättre i halsen. Febern har gått ner och kan som sagt dricka lite. Och precis nu kom min bästa June hem med varm chai latte som värmer halsen så gott.


Förhoppningsvis är jag på benen imorrn. Vi behöver åka till Miami då och fixa våra visum till Thailand.

Mina pojkar har hängt med June under mina hemska dygn. Igår åkte de till Junes kompis Lee för en härlig båttur.


Alla älskar Lee <3


De åkte förbi Adam Sandlers hus. Han bygger inte särskilt blygsamt, om man säger så.


Tillbaka hos Lee blev det så fiske.


And look at the catfish!


Stoltast var tydligen fadern, enligt bilderna jag fick skickade till mej.


De hade haft en härlig dag tillsammans med Lee. Han har också en rolig pool som de badade i men eftersom bloggerskan själv inte var med, togs inga bilder på det.

Nu är grabbarna och härjar runt i en stor lekpark. June har åkt och handlat. Jag ska sova en timme eller två. Senare ikväll åker June och mina killar tillbaka till Lee för middag och en film i hans bio.

Och just, ja! Jag har ju inte berättat om förskolan.

Två dagar har de varit där. Blyga grabbar, såklart. Men de leker och har kul. De kommer att gå tisdag, onsdag och torsdag varje vecka. Antingen är jag eller Johan med. Det är ett fantastiskt ställe med massor med saker att leka, pyssla, bygga, skapa etc etc med. Finfina pedagoger och föräldrar som hjälper till. Tyvärr får man inte ta några bilder där. Hade varit så kul att få visa.

Men, men...

Nu måste jag sova. Och svälja. Krävs koncentration för det nämligen.

Hörs snart igen!



2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Här regnar o blåser det och blir mörkt kl 17.30 om det e nån tröst. Förutom sjuka ser ni ut att ha det toppen.
    Åh jag som var så nyfiken på förskolan men that's life

    SvaraRadera
  2. Ååå din stackare! Samma sak hände mig när vi va i USA på semester. Men jösses vilket dunderpenicellin! 2 tabletter å allt det gröna i halsen var borta :-) men jag kommer ihåg känslan av att ha 40 graders feber å de va 40 grader varmt ute å man ändå frös.... Skönt att du e på bättringsvägen!

    SvaraRadera