Besökare

onsdag 6 november 2013

Fina dagar.

Jag börjar pigga på mej. Har varit till läkaren ett par gånger för att kolla att halsen läker fint. Det verkar den göra.

Jag har fortfarande aningen ont i hals och öron, men läkaren säger att det är vanligt. Ibland vaknar jag alldeles kallsvettig om natten och tror att bölden är tillbaka. Vidrigt!

June har en kinesisk doktor som hon och hennes familj går till ibland. Henne besökte jag förra veckan och har ytterligare ett besök inbokat på fredag. Hon gav akupunktur och en del andra råd. Ett äpple varje morgon. Ät morot och honung. Ingen stark kryddad mat. Ingen choklad och heller ingen alkohol förrän jag är helt återställd.

"I am telling you about the chocolate cause I know Swedish people eat a lot of chocolate."

Sa hon.

Och ja, det kanske vi gör...

Idag är sista dagen med antibiotika. Skönt! Undrar nämligen om det är den som gör mej så sjukt trött. Om kvällarna har jag jättesvårt att hålla mej vaken. Eller så är det bara sjukan som hänger i.

Denna vecka har jag en del jobb hemifrån att ta igen. När Johan och barnen har åkt till förskolan, sitter jag framför datorn och fixar med sådant som måste göras. Jag har också tolkat för Junes företag.

Jag gillar våra dagar. Vi har kommit in i ett härligt mode. Killarna är harmoniska och leker superbra tillsammans. Jag känner mej lugn och det verkar Johan också göra.

Vi vaknar vid sju. Då ligger vi kvar en stund. Ungarna brukar ligga tätt ihop och spela en stund på Ipaden medan Johan fixar frukost. Jag sätter mej direkt vid datorn, svarar på mail från Sverige.

Sen käkar vi frukost tillsammans. Efter det gör ungarna och Johan sej i ordning medan jag packar deras mellis. När de sedan åker till förskolan fortsätter jag med jobb. Ibland har jag möte via Skype och ibland har jag texter att skriva eller mail att skicka och svara på eller föreläsare att kontakta.

När mina grabbar kommer hem har jag fixat lunch. Vi käkar och pratar om deras förmiddag.

På eftermiddagarna badar vi i poolen, går till lekparken, åker och handlar, drar till beachen, skypar, pysslar här hemma, tränar (Johan då, eftersom jag inte får göra det på ett tag), tvättar, fixar och donar. Sådant som vi i vanliga fall brukar göra under lediga helger hemma. En ynnest att ha den tiden nästan varje dag nu!

På kvällarna fixar vi middag med June. Ibland äter vi ute och ibland bjuder vi över Lee på middag. Som ikväll :)

När barnen har somnat, sitter vi i soffan. Ser någon film, surfar och kollar hotell i Thailand, fixar med räkningar och försäkringar (man kommer inte undan) eller funderar på trip till Legoland, Key West och Disney.

Igår gick jag och June på bio, men kom hem en timme senare. Filmen gick sönder och kunde inte spelas (!!!).

På lördag är det Johans tur att se Thor på bio. Han får sällskap av June och Lee. En konsert är också inplanerad för Johan och June. Hockey för Lee och Johan. Roliga saker att se fram emot.

Vi njuter!

Det är så gott att barnen har det fint tillsammans. Det har tagit ett tag för dem att hitta "rätt". I början pratade de mycket om att de saknar sina vänner i Sverige. Hemma är våra pojkar vana vid att alltid kunna springa över till grannarna och leka. De pratar fortfarande om alla kompisar men inte lika ledsamt. De älskar Skype, för då träffas de ju!

Det kommer bilar så storebror håller handen.


Gott i mammahjärtat <3


Vi är så tacksamma för att vi kan göra denna resa. Tacksamma för alla fina och generösa människor vi möter här. Tacksamma för all tid vi har tillsammans och tacksamma för vänner och familjer där hemma som vill hålla tät kontakt med oss.

Jag går och lägger mej varje kväll, varm i magen och lycklig. Jag vaknar varje morgon och tänker hur fantastiskt det är att vi är här, att vi lever den dröm vi så länge haft.

Jag önskar så ofta att jag kunde flyga hit mina och Johans familjer och våra vänner. Låta dem få komma och uppleva det vi har här. När vi åkte båt med Lee häromdagen hade jag kunnat betala alla pengar vi har för att ha våra föräldrar med. De skulle älska det! Särskilt våra fäder, när det kommer till fiske och båtåkande.

En dag ska vi göra det. Ta med dem hit.

I morse gick jag ut i Junes trädgård för att ta några bilder. Det börjar bli färdigt där ute nu. I den trädgården kan man verkligen samla kraft och energi.

Titta bara!

En liten bro och sedan en stig fram till en oas.


Gudinnor på vägen.


En bänk att vila på bland underbara växter.


Mjuka stenar för fötterna att gå på.


En plats att njuta på.


I skuggan bakom palmerna.


Vindspel och Buddha.


Peaceful.


Fina hjärtan som hänger.


På framsidan kan man sitta,


och titta på vattenfallet (och bli sjukt kissnödig!).


Omgivningar som gör det lätt att leva.

Som sagt, önskar av hela mitt hjärta att få dela detta med våra fina familjer och vänner hemma <3

Nu måste jag sluta för jag ska hoppa in i duschen. Mina pojkar kommer snart och hämtar upp mej för lunch. Vi ska träffa June och hennes föräldrar för mexikanskt idag.

Hörs snart igen!

2 kommentarer:

  1. Vad fin beskrivning av er vardag numera, njut av den. Här hemma har November mörkret fallit in & solens närvaro minskar... :( Jag skulle vad som helst för att kunna ta mig här i från, men men får drömma mig om det i framtiden.
    Hoppas du mår bra i fortsättningen utan penicillinet sen. Hälsa Johan. Kram

    SvaraRadera