Besökare

lördag 16 november 2013

Fredag och lördag.

Vilken härlig fredag vi hade!

Lunch på restaurang och sedan mys hemma vid poolen.

Äntligen kan jag dricka bubbel igen. Immigt, gott och läskande.


Min utsikt. En Lennon längst bort vid lilla bron som ropade; "Mamma, jag fixar nytt bubbel till dej när du har slut i glaset!"

<3


Och det gjorde han också, hämtade nytt bubbel till mej. Bar det försiktigt med två händer utan att spilla. Tills han hade två meter kvar fram till målet - mej. Då fick Polly (galna hunden längst ner i bild) syn på en ekorre och rusade runt som en galning och skällde i ett ohanterbart tonläge. Alla blev vi rädda av detta plötsliga och lite bubbel spilldes ut. Lennon blev så ledsen för att inte ha "klarat" det han så gärna vill göra för mej att han började gråta.

Jag slängdes genast många år bakåt i tiden och mindes smärtsamt hur jag alltid kände som liten när jag "misslyckades" med något. Det var aldrig någon som krävde något av mej eller blev arg om jag "misslyckades" men ändå fanns den där otäcka känslan av att inte klara av något. Usch. Hur säger och gör man som förälder för att barnen inte ska känna så? På riktigt, svar och tips mottages TACKSAMT!

Ett glas bubbel, en skön stol och en god bok. Aaaaahhhh....

Men det var någon annan som ville läsa.


Utdrag ur boken, Vinces version;

"Först bråkade jag, sen blev jag härlig och nu äter jag lördagsgodis."

Då pussade jag ihjäl ´an. Det ville han inte utan blev irriterad och gick till Johan som hade hittat en groda som ändrade färg på botten av poolen.

När man dricker bubbel bland palmerna i ett land långt borta finns det alltid massor av material till en instagrambild. Igår kväll var inget undantag och jag ville dela med mej av hur mysigt jag hade det. Där låg jag med mitt glas och tänkte; "det här blir asbra". Jag ropade på Johan så att han kunde fånga ögonblicket.

Känslan då, när man ser resultatet och fattar hur långt ifrån verkligenheten man är och cyklar.

Ja, där ligger alltså jag och är anträffbar. Med pyjamasbyxor och nördglajjor i töntig jag-försöker-för-mycket-pose.


Men en bild som skänker glädje är ju en bra bild, så därför delar jag med dej av denna. Tänker att den kanske livar upp en söndag i november.

Förfärligt. Alltså!!! Som Lennon ofta uttrycker det när han ser något ofattbart.

På kvällen gräddade jag pannkakor till kidsen. De ääälskar pannkakor och jag serverar det emellanåt, men jag kan aldrig känna eller tycka att det är riktig mat. Visst är det mer efterrätt? Men som sagt, de får äta det ibland. Vad är man för typ av mamma annars, liksom? Själv vräkte jag ju i mej pannkisar som unge and I turned out fine.

(Fine, not great....)

Jag älskar sushi. Älskar! Johan gillar det inte. Han tycker varken om fisk eller skaldjur. Bedrövligt eftersom allt det är det bästa jag vet. Men så kom jag på, det finns ju massor av vegetarisk sushi.

Och jag vet inte om han ville göra mej på bra humör inför sänggående (alltså, jag har aldrig "ont i huvudet" så förmodligen var det inte därför) men han ville prova.

So sushi it was. Och när jag nu ser bilden förstår jag självfallet varför han ville prova. Ny öl- och spritsort. Japansk öl och sake. Det sistnämna - oerhört äckligt.


Vi avslutade kvällen med en film. The Hunger Games. Jag mådde så dåligt genom hela filmen att jag senare varken kunde pippa eller sova. Vidrig film! Vad är det för människor som kommer på sånt där?!? Fast mest borde jag nog undra vad som har hänt med mej. Jag brukade älska otäcka filmer. Nowadays vill jag grina bara jag ser en otäck titel. Mår fysiskt dåligt av hemska filmer.

Men ni som gillar otäcka filmer, se den! Den är nog egentligen bra.

Regnig dag idag.


Så vi tog en förmiddag inne. Jag med bok, barnen framför Ipaden och Johan framför datorn.


Efter lunch behövde vi luft. Familjepromenad, tänkte vi. Barnen packade med sej lördagsgodis att roa sej med och jag och maken såg träningsaktiga ut


Efter tio minuter började det regna och således gastades det i kärran. Johan och barnen gick hemåt medan jag och Polly fortsatte en timme till.


När vi var hemma återupptog Johan sin promenad medan jag och barnen bubblade i jacuzzin.

Nu ser det ut så här,


och snart ska grillen tändas. Turkey Burger på menyn.

Ikväll avslutar vi med något lättsmält. Jag vill nämligen kunna somna utan obehag. The Internship, blir kvällens film.

Fin söndag på er!




4 kommentarer:

  1. Härlig läsning, minus det som upplevs mindre härligt från er synvinkel (såsom regn, "halvtaskiga poser" och det mer allvarliga i hur man bemöter "misslyckanden" som ung, vilket är en jäkligt knepig fråga att ge svar på. Känslan är obekväm, helt klart.) Tycker mycket om hur du skriver Kicki! Kram till er! Apropå sen timme här i Svea Rike så tog flarran, ni så generöst gav bort, slut denna helg så saknar er more than ever.. ;) Hälsa /Smedberg

    SvaraRadera
  2. Det var den mest gräsliga posé jag sett. Påminner om en dålig reklam för whatever, i förskräckligt dåligsmak kampanj!!!!
    Pussa på morfars finaste killar. Älskar er, morfar

    SvaraRadera
  3. Härligt att följa din resa:)) Du den där orange sittgrejen vad kan den kallas? Tänkte söka om den går att få tag på här på andra sida n jorden. Ha det fortsatt gott. /Bodil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Bodil!

      Jag frågade June, men hon vet inte vad den kallas. Dock åkte jag förbi en butik som sålde sådan så jag ska titta in och fråga. Återkommer!

      Kram!
      Kicki

      Radera