Besökare

lördag 9 november 2013

Lördagen

Ny bil. Nytt hyrställe. Ny färg.


Att hyra bil är som ett litet skämt. Det finstilta är jävligt finstilt, om man så säger. Men jag och June slog våra kloka hyrbilshjärnor ihop och klarade oss därmed ifrån både förbetald bensin och uppgraderingar för "nästan inga pengar alls" and what not.

Jag har inte hyrt så många bilar i Sverige, men här i USA är det sannerligen en bragd att hyra bil utan att bli lurad på minst några tusenlappar. Men nu börjar jag bli luttrad. Så fråga mej om ni ska hyra bil.

Regnig dag idag. Och sjukt varmt. Alltså, så varmt att man tror att det är ett skämt. Ångbastuvarmt, typ. Fuktigt som i ett växthus.


Idag har vi hängt med Lee. Vår favoritsysselsättning.

Bio i hans bio. Planes den här gången.


Vince: "Mamma, tänk om vårt flygplan krashar så där när vi flyger till Thailand.

På det hade jag inget svar. Jag tror till och med att en tår av skräck letade sej fram i mitt öga. Uselt filmval så här mitt i resan.

Efter filmen hade regnet lugnat ner sej. Två ungar kastade sej genast i poolen med åtminstone en ansvarstagande vuxen.


Vissa andra vuxna hade nämligen annat för sej.


Det är jobbigt att "passa ungar". Minsann.


Och innan ni börjar himla med ögonen och undra varför jag själv inte hoppar i, så meddelar jag att min hals fortfarande känns konstig (men snart är det sol igen och då har den nog läkt ;)).

Lördagsbubbel.


Middag på restaurang senare. En lugn och god sådan.


Tills någon insisterade på att äta fried rice med pinnar.


"Men alltså, mamma!!!! Det ramlar av!"

Att han skulle byta till gaffel? You would think. But noooooo!

Apropå restauranger. Vi har hittat en favorit. Duffy´s Grill and Sport. Sådana ställen som jag saknar i Sverige. Pubmat till bra pris, mysig sportspubmiljö, ät två för en eller drick två för en eller barn äter gratis på onsdagar. God mat dessutom.

Johans order igår kväll.


Lennons.


We will be back! När vi har kompensationsätit frukt och sallad, that is.

Igår och idag har vi Skypat med kära.

I väntan på en krånglande dator hemma i Sverige. Meeeeeen, när ringer dom då?!?!? Våra kompisar!


Till slut lyckades de träffas. Det känns sjukt nära när man kan prata via Skype. Gott och nära.

Kväll nu. Barnen sover sött. Johan och June kom just hem från bion och jag vill ha glass, men nån måtta får det vara.

Så jag går och lägger mej nu. Tacksam och mätt.

Äsch, några chips kan väl inte skada...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar