Besökare

fredag 15 november 2013

Palmerna och jag.

Alltså, jag älskar dem! Palmerna. Sjukt coola träd. Och så finns det ju så många olika sorter. Jag gick bananas med mobilkameran på promenaden idag.

Mina favoriter - de små.


Minisarna.


Höga.


Tjocka.


Mittemellan.


Små men inte minst.


Täta.


Tönt.


Junes.


I wanna say, lemon tree...?


Värdelöst inlägg för de flesta, anar jag. Särskilt för er som inte ser tjusningen med dessa träd. Men jag är helt betagen av dem och har alltid varit. Tänk om man kunde plantera dem hemma i Sjöboviken!

Fredag.

Alltid lika gott, trots att jag inte har den där fredagskänslan man får efter en jobbvecka.

I morse skjutsade jag June till flygplatsen. Hon ska till Ruben i DC över helgen. Trafiken tillbaka var som ett skämt och jag blir asastressad av att det finns fem filer att välja mellan. Är den snabbast? Eller den? Eller den? Nej, jag tar den! Faaaan, nu står ju bara den här filen stilla! Rusningstrafik mot Miami - not my thing.

Nu väntar vi på att Johan ska springa färdigt för att sedan åka och äta lunch. Äta ute - really my thing! Sen måste vi hitta springskor till Lennon. Hur fort växer fötter på barn?!?

Ikväll myser vi här hemma. Barnen har önskat pannkakor och jag har önskat bubbelvin vid poolen som fördrink till whatever jag och Johan ska äta. Är inte så sugen på pannkaka, faktiskt.

Önskar er alla en skön helg och avslutar så med en bild på mej i fett hår (min frisör skulle vara stolt över mitt tvättar-håret-max-en-gång-i-veckan) och en fin Lennon.




1 kommentar:

  1. HJÄRTA!! Maj säger varje gång vi ska ut genom dörren: åka till Kicki och Johan? åka till Johan och Vince? Åka till Vince och Lennon? Väääldigt besviken varje gång ;-). Hjärta igen

    SvaraRadera