Besökare

torsdag 27 februari 2014

Inte sjuk.

Närå, jag kommer inte att kräkas. Nepp. Jag kommer heller inte att få feber och halsen kommer snart sluta att göra ont. Så är det.

Meanwhile, undrar jag nog ändå om vår minsta inte är storebrorsmaterial ändå..?


Han har ju i alla fall en fantastisk förebild i vår förstfödde.


Och nä, det har inte tankats, jag undrar faktiskt detta helt nyktert. Jag är förvånad själv. Inte att jag är nykter utan att jag funderar på ovanstående (man kan aldrig vara tillräckligt tydlig).

Nykter är jag för övrigt för det mesta här, det är nämligen inte särskilt gott med ett kallt glas rött vin.


Och när jag väl slår till med ett glas vitt, ja då serveras DET varmt istället.

Så jag delar shakerna med barnen istället.


Fast det är egentligen ren lögn. Jag dricker cola på tok för många dagar på rad.

Maten.

Det kom en önskan om att jag skulle skriva lite om maten jag äter här. Jag tänkte att om jag fotar varje maträtt innan jag börjar äta, då kommer jag till slut ha en massa bilder att lägga upp på bloggen som jag kan publicera tillsammans med passande text. Nu har det gått ganska lång tid sedan jag tänkte det och då kan man ju tycka att jag skulle ha en hel uppsjö med bilder eftersom vi äter minst två gånger om dagen. Man kan tycka det alltså.

Detta är dock den enda maträtt jag kommit ihåg att fota innan tallriken skrapats tom.

Massaman curry med kyckling. Så sjuuuukt gott!


Så ja, jag får väl hålla på så här istället då, lägga upp en bild lite då och då. När Johan kommit ihåg att påminna mej om att fota, vill säga.

Jaha...

Innan jag lägger mej i sängen och fortsätter tränga bort att det rumlar oroväckande i magen, tänker jag dela med mej av denna länk. Det är få som åldras lika väl som vissa.

Viss;                                                    



Så fick jag det sagt också.

Hej så länge!

Uppdatering;

Jag: Kolla Vince, vem är det på bilden ovan?

Vince: Pappa!

Lennon: Pappa och faster Sofia!




2 kommentarer:

  1. Ser grymt gott ut. Fler matbilder! Minst en i veckan i alla fall! Här FINNS ingen thaimat! (Förstår att de riktiga thaimaten inte är som den svenska, men älskar svensk thaimat och här finns ingen thai alls! Föstår du???)

    SvaraRadera
  2. Så fina pojkar, kanske blir en trea då! ;-)
    Jag håller tummarna för att ingen sjukdom drabbar dig!
    Tack för energi och värme! Värmen för att det regnar och är 2-3 grader "varm" och energin för att...ja det går alltid åt! :-) Speciellt efter den här hösten och vintern, cancer är skit, speciellt när det inte går att bota och det drabbar ens pappa...:-(
    Ta hand om er!!!! Kram

    SvaraRadera