Besökare

måndag 3 februari 2014

Sista dagarna i Krabi.

Vince: "Men mamma, jag älskar ju dej så jättemycket!"

Jag: "Och jag älskar dej men ikväll är det pappas tur att lägga er."

Vince: "Men åååååååååååjjjjjjjj!"

Och efter en stund kommer Johan ut från sovrummet och meddelar att ungen minsann inte skulle sova med sin pappa. Närå, han skulle vara vaken tills hans mamma la sej. Dock blev han lite trött av att vänta, så han somnade stående.

Envis som synden.


Idag är det sista dagen i Krabi och imorrn drar vi vidare till Phi Phi-öarna. Våra (sex)grannar upplyste oss, till min förfäran, om att det var smockat med folk där. Bådar gott inför våra tre dagar i de trakterna. Suck...

Men!

Jag förespråkar ju mental träning och anar att jag fint får leva som jag lär. Tre dagar av lugn in- och utandning och det ska nog gå bra det här.

Igår var det klassiskt strandhäng.

Nedgrävda fötter,


och spring med sandskvätt på solande turister.


Bad, promenader längs vattenbrynet, sandslottsbygge samt gropgrävning till förmån för gravid kvinna som ville sola ryggen.

Blivande fembarnsfar och gropgrävare.


På eftermiddagen ville vi dricka kaffe och te i lugn och ro. Sandra trollade därför fram vita papper, saxar och några färgpennor och plötsligt gick det att prata i hela meningar.

Pyssel på terassen med havet som utsikt.


Tid för ro och snack. Eller nu ljög jag. Jag menar förstås; tid för stirrande på människors klädval, partnerval och gissningslekar om huruvida par är älskande eller far och dotter.


Innan avgång till restaurang och middag, blev vi bjudna på show. Vi betalade med pysslade pengar och blev överraskade av våra innovativa 6-åringar.


På restaurangen åt vi och svalkade oss. Roligt just nu - fläktar.


Igår kväll gick Johan och Robin en barrunda med biljardspel och eldshow. Själv hade jag köpt med mej en cola, en påse chips samt en Twix hem och när barnen trynade in, moffade jag i min ensamhet. Sen somnade jag med lyset tänt.

Imorse steg jag upp i ottan och gick ut i sval luft för första gången på mycket länge. En skön strandjogg,


och sedan lyxfrukost på restaurangen bakom hörnet tillsammans med mina nyvakna grabbar.

Nu packar vi och inväntar vännerna för poolhäng och senare ikväll middag på "vårt" hak.

Imorrn alltså - vidare mot nya äventyr.

Önskar er en fin tisdag!

3 kommentarer:

  1. Ser sååååå härligt ut

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Oj, fy tusan vad du INSPIRERAR!
    Jag och min familj har en liten dröm att bo ett par månader utomlands med våra 2 barn (2 år + 6 år).
    Vi googla lite och kom in på din sida :) självklart kommer hundra frågor upp! ekonomi, huset,planering, skolan, jobbet, bilen, sarade pengar...osv...
    Din blogg får mig att tro att vår lilla dröm kan blir verklighet!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!!

      Förlåt att jag inte svarat! Har tänkt göra det så många ggr men sedan har det fallit i glömska!
      Tack för dina rader! Kul att du hittade hit! Jag svarar gärna på frågor så om du vill får du maila på; janderss@telia.com

      Låter spännande att ni också drömmer om en resa!

      Kram!
      Kicki

      Radera