Besökare

lördag 29 november 2014

Serier och mat

Första advent och så fint överallt!


Det är surfarväder här, gul flagga på stranden, alltså. Helst inget bad utan bräda. Betyder också jelly fish och andra konstiga saker i vattnet. Men det spelar ingen roll för det är sjukt kul att titta på surfarna.


(ber om ursäkt för usel surfarbild, men har man glömt systemkameran i Sverige, då blir det så här)


Badar gör vi istället i poolen, där fladdrar inga flaggor. Fiskmatarpromenader däremellan.


Eftermiddagshäng på baksidan där June precis fått upp ett pingisbord. Eller June och June.... Nä, det var Johan som spenderade x antal timmar i garaget för att få ihop det. Jag är förvånad över hur sällan bollen faktiskt hamnar i poolen. Jag spelar dock inte särskilt flitigt eftersom jag har fullt upp med att dricka te i solen.


Lunch eller/och middag äter vi på restauranger vi alltid saknar i Sverige.

Här åt vi alldeles för mycket mat idag. Det går liksom inte att hejda sej.


Hejdade oss gjorde vi inte heller på Thanksgiving. Jag var mätt redan efter tusen små förätter. Fortsatte såklart ändå med varmrättsbuffén och vidare också dessertbuffén.

Några av de rätter jag kokade ihop.



Helt okej att skriva i er intressebok nu (gud, jag har tappat skrivförmågan!).

Oh, well.

Ni vet, dom där ljumma sommarkvällarna. Dom har vi nu igen. Jag älskar, älskar att sitta därute i mörkret med en liten lampa tänd och lyssna på syrsorna. Det lugnet.


Irriterande nog råkade vi dock fastna i en satans serie som June ba, YOU HAVE GOT TO SEE IT!!! Det gjorde vi. Och fem timmar senare hade jag ont i magen av obehag. En sån där äckeljobbigmenbra-serie. Outlander. Se den om ni inte har något liv och kan sitta klistrade framför teven i timmar (omöjligt att inte kolla vidare). Och vi som inte sett på teve sedan förra året. Då också här, serier rekommenderade av June. När vi gick och lade oss mitt i natten igår kändes det så befriande, serien var färdigtittad och resten av alla kvällar innan hemåk planerar jag att sitta ute vid poolen med en bok. Eller ja, planeraDE.

June i morse; "Oh, you have got to see The affair! I think you might like it!"

Så ja. Jaha. Då får vi väl lov att titta då. Men efter en annan serien som vi såg första säsongen på förra året vi var här, för den har nu gjort sin andra säsong, så den måste vi såklart se färdigt först - Masters of sex. Och nä, det är ingen porrserie. Eller ja, det beror väl på hur man ser det, hur pryd man är och så. Kanske var det porr på den tiden, 50-talet. Den är i alla fall sjukt bra. Inget obehagligt Outlander-Homeland-ont i magen, bara herregud, gjorde dom verkligen sådana där studier back then?!?

Japp, där fick ni några tips på serier. Det var väl ändå intressant skrivet...?

Nu klickar jag på publicera så att ni kan ta del av detta fantastiskt intressanta inlägg (obs! ironi). Jag måste nämligen värma upp en massa mat som är över från Thanksgiving och en massa luncher på diverse restauranger (portionerna man får, alltså!!!).

Teveserier och mat är teman för denna resa, som ni märker. En passande bild som avslut på detta tema;

Drunken burrito - best burrito I´ve ever had!



Jössses...





2 kommentarer: