Besökare

måndag 11 januari 2016

Födelsedag och tankar

Och nu snöar det äntligen. Då är det snökaos, står det i tidningarna och folk är irriterade. "Jomen, visst vill jag ha snö, men det behöver väl inte komma så mycket på en gång!" Hör jag någon säga.

Nä, det är svårt det där. Det där med att få det precis så som man vill ha det. Som när jag i dagarna oroat mej för att jag är på smällen igen (VM i oläglighet) och läääängtat efter mensen. Lite arg har jag varit också. Var fan är den?!?! Och nu kom den. Helvete också! Den är ju asdryg att ha!

Det går aldrig att vinna med det tankesättet, för med det kommer något att alltid vara fel. Så vi får lov att sluta med det där! Det där med att alldeles för ofta tänka negativa tankar. Här har ni en utmaning;

Försök att under en dag INTE tänka en endaste negativ tanke. På riktigt, alltså! Inte en negativ tanke. Och var nu ärlig om du antar denna utmaning. Inte en endaste! Okej?!? Rapportera GÄRNA hur det går!

Här kommer en tråkig nyhet;

Jag har själv ännu inte lyckats med utmaningen. Jag tror ibland att jag har det. Då blir jag glad och tänker positivt. Men så kommer jag på att det visst krupit in något negativt, lite subtilt så där. Då blir jag frustrerad och vips har jag tänkt ännu fler negativa tankar. Idag har jag till exempel tänkt lite irriterat att oj, vad drygt det är att dra vagnen i djup blötsnö. Varför plogas det inte tidigare? Men pretentiös som jag är så kom jag på mej själv direkt och tänkte om - bra träning för mina spagettiarmar. Mycket nöjd med att jag räddade upp liiiiite åtminstone. Förvisso har jag varit mycket osubtilt arg på en annan sak, men det är en heeeelt annan historia.

Nåväl.

Idag är det en alldeles speciell dag. För idag fyller min alldeles speciella Vince år.

Så här såg jag ut år 2009, ett par veckor innan han kom;


Och så här satt vi, morgonen efter utdrivningsskedet.


Och nu är det kväll, sex år efter nämnda skede and he is still my beautiful little weirdo.


Shit, så söt han varit genom åren!!!


Vi har firat 6-årsdagen med att alla vara friska!

Bebisen har också firat med att ligga rakt upp och ner med förvånad blick,


för att sedan öva sej på att sitta med plutig mun. Svårt att sitta OCH fippla med saker samtidigt.


Men tydligen är det inte lika svårt att pussas OCH sticka ut tungan at the same time. Det går alldeles utmärkt. VARJE gång.


Nu är det sovdags och huuuuuur gossigt är det då inte med bebis under filt?!?!?!?


Negativa tankar tänkta under tiden detta inlägg skrevs: 5

Mycket, mycket dåligt (oups, där kom en till...)!

Som sagt, återkom GÄRNA med era tankeresultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar