Besökare

torsdag 4 februari 2016

Infektioner

Infektionerna avlöser minsann varandra här hemma. En av dem tänker jag inte nämna här, för allas trevnad, men en annan är infektionen i mitt finger. Inne på vecka två med svullet och varigt pekfinger, sitter jag och gråter av det fina teveprogrammet "Sofias änglar". Där har en kvinna med två småsmåsmå barn blivit ensam. Hennes sambo, som också är barnens pappa, dog plötsligen av akut blodförgiftning. Med betoning på plötsligen! Jag sitter där i soffan och hör hur kvinnan på teve berättar om ett sår som blivit infekterat och plötsligt bara, mannen blir febrig och dör. Paniken griper tag om mej och jag stirrar med uppspärrade ögon på mitt finger som inte ser friskt ut. I två veckor har jag gått med det... Jag paniklägger om det med alsolsprit (för tusende gången) och håller det högt (alltså, det här med höghållandet kan ha varit övedrivet och möjligen också fel men paniken, liksom!!!). Dagen efter tycker jag att det ser bättre ut. Dagen efter det - not so much. Så jag får en tid på Vårdcentralen och där skriver läkaren direkt ut antibiotika. And here I am, knapring it. Paniken har förflyttat sej till det faktum att jag ammar och nu även ger mitt barn piller genom mjölken. Men jag vågar verkligen inte annat. Jag blev så tagen av programmet och andra historier jag har hört om infekterade sår som inte tagits omhand att jag inte ser någon annan väg.

Men mina infektioner må så vara. Floyds är miljoner gånger värre att genomlida. Fy fan, för att se sin bebis må dåligt. Liten blöder näsblod och är så igentäppt av helvetessnoret att jag ibland tror att han kommer att kvävas. Slemmet i halsen ska vi inte ens tala om. Åååååhhh! Det gör så ont i mej att jag vill gå sönder när han snuttar på bröstet och inte får in en endaste liten nypa luft. Han släpper taget och andas genom munnen som värsta tävlingssimmaren (usel metafor, det medger jag, men som den gamla simmerskan jag är...). Jag vill spränga alla bakterier och virus åt helvete! Alternativt ta dem själv. Nåja, dela dem med Johan åtminstone...

Sjuk liten finbebis <3


Infekterad mamma med finfin 80-talstischa och omlagt finger. Man är fager, minsann...


Underbart att orka sej ut idag! Ner till vattnet och aaaaandas frisk luft. Sol på näsan dessutom. Bacillerna kändes långt långt borta därute. Jag älskar vårt hem!


Angående den gröna osten - det är pesto och den är farligt god!

Lillis sov skönt i vagnen. Lite mindre snorsnark utomhus.


Nu ska jag  byta bajsblöja. En utmaning, these days, med klumpigt omlagt finger och en bebis som tycker att det är omodernt att ligga still på skötbordet.

Läkaren: "Det får absolut inte komma bajs på fingret när du byter blöja!"

Utmaningen i det! Floyd var tyvärr inte med och hörde doktorns varnande ord. Han åmar sej således vidare på farlig höjd.

Vi kryar på oss, då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar