Besökare

onsdag 17 februari 2016

Nytt utseende!

Jamen, hej!

Jag har absolut inget av vikt att skriva i detta inlägg men alltså jag bara måste krysta fram några rader för shit, kolla in nya utseendet på min blogg! Hur sjukt snygg är den inte?!? Jag öppnar den typ hela tiden för att beundra den. Älskar bilden på mej själv och palmerna i bakgrunden och texten. Men mest älskar jag Anna, min fina vän, som skapat detta! Själv har jag suttit och stirrat på skärmen när jag läst om etiketter, skapa mall och inställningar från helvetet och faaaaaaaaaaan! Till slut hade jag inget annat val än att besvära Anna om hjääääääälp. Verkligen hjälp, alltså. Hjälp! I can not do this! Utan att bli galen.

Och hjälpen sen. Hallelujah! Jag blev så glad så glad så glad! Och tacksam!

Tacksam äro jag också för min sjuktsjuktsjukt knäppgulliga bebis. Jamen, alltså kolla in my beautiful little weirdo <3


Så där ska han se ut i Florida varje dag. Så att vi gläder folk var vi än går. Så kan dom också tro att det är Sheldon Cooper som gjort mej på smällen. Likheten is uncanny!

Tacksamma och glada är inte mina äldre söner på onsdagar. Då har jag nämligen infört städdag här i huset. Alla deltar. Det gnälls några gånger men knappt numera. Det har dom ingenting för, mer än en mamma som på ett pedagogiskt sätt förklarar att det är viktigt med teamwork och... Nääääää! Vad jag menar är förstås; det har dom ingenting för, mer än en mamma som hotar om indragna spel på plattor. Då dras det snabbeligen igång med torkning och dammsugning. Och snart är dom i städflowet.

Torkflow.


Jag själv går då omkring och är obrydd om att torktekniken knappt rengör. Eller alltså, jag låtsas som att jag är obrydd fast jag innerst inne brinner av lust att säga; "Nej, inte så. Så här..." Men istället säger jag; "Åh, vad jag är tacksam för att ni hjälper till och vad bra du torkar men nej toaletten behöver du inte ta för den tar jag men vad fint att du erbjuder dej och neeeeeeej, inte torka med blött på teven."

Denna onsdag är dock städdagen inställd. Lennon blev överlycklig tills han blev varse om att den endast är framflyttad till fredag. Det var tydligen orättvist. Jag försökte peppa med att det ju är jätteskönt att lämna ett rent hem på lördag men det kunde han inte se skönheten i, för på fredagar är det ju Fångarna på fortet (mitt värsta värsta värsta program ever!!!). Jamen, det hinner du se ändå, sa jag. Det är ändå tråkigt, sa han. Men på lördag åker vi till USA, hurrade jag! Men det är ändå tråkigt att städa, sa han. Då undrade jag varför jag ens försökte. Det är klart att barn tycker att det är tråkigt att städa.

Still, är jag fast beslutet om att städdag för hela familjen är rätt. Strängt.

Nä, nu har jag krystat fram nog med rader till detta inlägg. Huvudsaken är ju att ni fått se min oerhört snygga blogg ;) Så nu avslutar jag med den finaste teckning jag nånsin sett;

Vince: "Så här mycket längtar jag till USA. Det där är jag, en USA-kille!"


That´s my boy!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar