Besökare

torsdag 7 april 2016

Dagpasset

Jag har glömt! När börjar bebisar att lyssna till "aj, aj"?

Ju förr desto bättre, kan jag känna...

"Floyd, aj aj!"


"Huh?!?"


Minns mina andra två killar. Till Lennon sa vi aj, aj max två gånger och sen var det förstått. Till Vince två hundra gånger, but nothing. Hur blir det med denna, tro..?

I detta hus är hundkorgen a big no, no! Det måste finnas en plats för hundarna att gå undan till och få vara i fred. Hur snäll hunden än är. Det berättade jag för Floyd häromdagen.

Han lyssnade jäääääättebra!

"Well, hello there!"


"Inte till Irax, Floyd! Låt honom ligga där."

"Men alltså, vaddå? Jag måste väl få röra mej?"


"Jomen, du har ju ett helt hus att krypa omkring i. Varför just till Irax?"

"För att jag gillar Irax! Han är ju asastor och cool! Det måste du väl förstå?!? Hur svårt kan det va, liksom? Och för övrigt är det ett konstigt hus för ibland tar det stopp och plötsligt tar jag mej ingenstans."

"Då få du väl vända i så fall och krypa åt andra hållet."

"Alltså, du fattar inget! På nåt sätt måste jag väl ta mej igenom."


"Kryp nån annanstans nu."

"Okej!"


"Om jag rycker hårdare, vad händer då, tro...?"


"Neeeeeej! Aj, aj! Nu sitter du lugnt här!"

"You have got to be kiddin´ me! Sitta stilla här?!?"


"Ja, det är väl mysigt."

"Yeah, right!"


"Jag drar!"


"Vart?!?"

"Typ ut."


Passet, liksom. It´s all coming back to me now. Passet!

Men såååååå värt i det hela taget med en Happy här hemma <3


Ovan var på Ica Maxi igår. Som jag inte såg fram emot att åka till. Till en början verkade mitt sällskap hålla med mej. Buttermunnen!


Men det gick snabbt över och han var happy igen. Så happy att tjejen i kassan blev sugen på en trea. Älskar att han sprider treabudskapet whereever he goes!

"Du och jag, Happy!"


"Äh, whatever! Du och jag, Irax!"


Häromdagen tittade solen fram och jag hann yoga utomhus.


Detta efter en promenad till detta;


För att göra detta;


Efter att ha ätit detta;



So to sum up;

Jag jagar överdrivet mobil bebis. Jag yogar. Jag promenerar i skön vårluft i detta paradis. Jag äter onyttiga frukostar och fikar så att promenaderna och bebisjagandet blir plus minus noll i viktsynpunkt. Fina, sköna, härliga dagar och jag är så tacksam över att ha det så här. Inte ens tiotusenkronorslagandet av bil (ej den nya!!!) kastar en skugga över tillvaron.

(Although, kan man ju undra vad bilmekanikerna gör med alla sina pengar, för de verkar inte rikare än gemene man, liksom...)

Nu är förmiddagspasset över och nu ska bebisen sova stilla ute i vagnen. Lunch, dusch och plock för mej under tiden.

Hashtags; mobilbebis, ajaj, dagpass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar